به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، در روزهای آغازین سال 99 و شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور که منجر به قرنطینه خانگی و نیمه تعطیل بودن مراکز اداری و نهادهای فرهنگی شد، کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) در راستای مقابله با شیوع این بیماری و حفظ سلامت کارکنان خود با اتخاذ تدابیر لازم منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی و در قالب فعالیت دورکاری به استقبال سال کاری جدید رفت.

 

یکی از برنامه‌های کاری مستمر مسئولین این کتابخانه برگزاری جلسات تخصصی با مدیران جهت بررسی چگونگی پیشبرد امور است که در سال جدید در قالب ارتباط زنده اینترنتی پیگیری می‌شود و جلسه اخیر با حضور دکتر «سعید مجردی»، مشاور ارشد کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام)  نیز در همین راستا برگزار گردید.

 

همچنین جهت انجام منظم برنامه‌های کاری کادر اداری و هماهنگی بیشتر، هر هفته جلسات کارشناسی به صورت مجازی تشکیل می‌شود.

 

 

بخش عمده فعالیت این کتابخانه به تجهیز منابع دیجیتال اختصاص دارد که در گام نخست و با تلاش مستمر کادر فعال کتابخانه تعداد ده هزار منبع مطالعاتی اعم از کتاب، مقاله و پایان‌نامه جمع‌آوری و آماده بارگذاری در بخش دیجیتال شده است. بارگذاری محتوای چندرسانه‌ای ازجمله فیلم مستند، سخنرانی، تصاویر و نماهنگ بخش دیگری از این منابع است که تاکنون نیمی از آنها به بخش دیجیتال کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) افزوده شده و سایر منابع نیز هم اکنون در حال بارگذاری است.

 

محتوای منابع موجود و منابع در حال بارگذاری این کتابخانه تخصصی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی می‌باشد.

 

 

کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام)  از مجموعه‌های وابسته به موسسه زیتون است که از سال 1398 فعالیت خود را با هدف ساماندهی منابع اطلاعاتی موجود و نیز تهیه منابع مطالعاتی مورد نیاز با محوریت امام حسین (علیه‌السلام) آغاز نموده و آماده‌سازی و راه‌اندازی یک گنجینه علمی فیزیکی و دیجیتال برای بهره‌مندی پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه معارف سیدالشهدا (علیه‌السلام) را در دستور کار خود قرار داده است.