مراسم عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام) شب گذشته با جضور جمعی از دوستداران اهل بیت (علیهم‌السلام) برگزار شد.

 

سردار «سعید مجردی» ضمن حضور در این مراسم در گفت‌وگو با وب‌سایت «کرب‌و‌بلا» با اشاره به برنامه‌های موسسه زیتون و بیان این‌که مردم ایران و کلا شیعیان در ایام ماه محرم، صفر و مراسم اربعین، پتانسیل عظیمی از عشق، شور و محبت به امام حسین و اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) ایجاد می‌کنند، گفت: بر این اساس در این مدت حجم بالایی از کارها و اقدامات توسط مردم صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان این‌که متاسفانه شاهد هستیم فعالیت‌های مردمی، حالت سنتی به‌ خود گرفته، عنوان داشت: البته سنتی بودن یک حسن است اما ما باید با علم و تکنولوژی روز هم آشنا باشیم و داده، منابع و سرمایه‌های خود و همچنین مناسبت‌های اجتماعی را با استفاده از علم و تکنولوژی روز هماهنگ کنیم.

 

عضو هیئت مدیره موسسه تبیان با بیان این‌که باید سرمایه‌های حسینی را با بهره‌گیری از فناوری نوین، نرم و اجتماعی دو چندان یا صد چندان کرد، اظهار کرد: من اگر بخواهم رسالت موسسه زیتون و مجمع دوستداران حسین (علیه‌السلام) را بیان کنم، باید بگویم ارتقای سرمایه‌های حسینی با استفاده فناوری نرم و اجتماعی، رسالت اصلی موسسه زیتون است.

 

مجردی در مورد چشم‌انداز این موسسه و مجمع دوستداران حسین (علیه‌السلام) با بیان این‌که این مجموعه دارای توانمندی‌های خوبی است، گفت: مهم‌ترین سرمایه این مجمع، جوانان متعهد و داوطلبی است که بدون شائبه مادی و نفسانی گرد هم آمدند و این مجمع با تکیه بر این جوان‌ها که سرمایه عظیمی هستند، می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری دست یابد، چرا که تجربه جهانی نشان داد اغلب کمپانی‌های موفق دنیا مدیران زیر سی سال دارند که با تکیه بر توان و خلاقیت آن‌ها، قله‌های موفقیت را طی کرده است.

 

وی با بیان این‌که مجمع دوستداران حسینی یک استارت‌آپ موفق و بسیار گسترده است که می‌تواند شاخه‌های مختلف داشته باشد، افزود: البته هر کدام از موضوعات و شاخه‌هایی که در موسسه زیتون پیگیری می‌شود موضوعات مهمی هستند که قابلیت آن را دارند به طور مستقل و در غالب استارت‌آپی جداگانه، با مدیریتی تخصصی و به صورت واحدی مستقل و خودکفا کار را پیش ببرند.

 

استارت‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که در حوزه فن‌آوری‌های نوین فعال بوده، با یک ایده‌ ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند.