روابط عمومی موسسه زیتون: مرجع عالی‌قدر تشیع، اسلام‌شناس و اندیشمند بزرگ معاصر، «آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی (ره)» شب گذشته بعد از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.


ایشان از شاگردان برجسته آیات عظام «بروجردی»، «حجت»، «خوانساری» و «گلپایگانی» بود و مدتی نیز در نجف اشرف از محضر اساتیدی چون «محمدکاظم شیرازی» و «محمدعلی کاظمی» بهره برد.

توانایی ویژه علمی آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخگویی به سوالات فقهی و کلامی، قریحه‌ی شعری، حافظه‌ی تاریخی و همچنین تالیف آثار متعدد در حوزه اسلام و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تنها بخشی از ویژگی‌های این مرجع و محقق معاصر بود.

از جمله آثار ایشان که با محوریت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) به رشته تحریر درآمده است می‌توان به «پرتوی از عظمت امام حسین (علیه‌السلام)»، «با عاشورائیان»، «از نگاه آفتاب؛ سیمای امام حسین (علیه‌السلام) از نگاه احادیث پیامبر (صلوات الله علیه)»، و «گفتمان عاشورایی» اشاره کرد.

اعضای موسسه زیتون سال 1395 در سفری به شهر مقدس قم، با این عالم برجسته دیدار و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های موسسه، از بیانات راهگشای ایشان بهره‌مند شدند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار یک جلد کتاب پرتویی از عظمت امام حسین (علیه‌السلام) را با مرقومه کوتاهی به مجموعه زیتون اهدا کردند.


این مرجع عالی‌قدر شب گذشته در سن 103 سالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری به ملکوت اعلی پیوست.

موسسه زیتون با اندوه بسیار از ضایعه رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره)، فقدان این عالم ربانی را تسلیت می‌گوید.