ادامه از قسمت قبل:

صندوق قرض‌الحسنه زیارت اختصاص به زمان خاصی ندارد

نوید جمشید نژاد در بیان محدوده زمانی فعالیت صندوق زیارت تاکید کرد: صندوق زیارت در تمام طول سال فعال است و اختصاص به محدوده زمانی خاصی ندارد. البته در ایام ماه محرم و صفر و نیز تعطیلات نوروز میزان تقاضا از صندوق افزایش چشمگیری می‌یابد و این افزایش به‌گونه‌ای بوده است که میزان تقاضا برای دریافت وام در ایام محرم و صفر برابر با تمام طول سال است.

 

مسئول اجرایی صندوق زیارت با اذعان به اینکه موسسه زیتون پشتیبانی خوبی از فعالیت صندوق به عمل آورده است، سیر عملکرد این صندوق در گذشته را خوب و آینده فعالیت آن را امیدوارکننده می‌داند، اما تامین هزینه‌های اجراییات صندوق از جمله مواردی است که مسئول جوان صندوق زیارت را دچار دغدغه و نگرانی کرده است.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در معرفی صندوق زیارت

اینکه صندوق زیارت چگونه باید به مخاطبان، اعم از سپرده‌گذار و متقاضی وام، معرفی شود، نکته دیگری است. جمشیدنژاد در تشریح آن گفت: با توجه به در دسترس بودن و نیز گستردگی مخاطبان، بیشترین سهم از معرفی این صندوق را می‌توان در بستر شبکه‌های اجتماعی تعریف کرد.

 

 

تامین توشه فرهنگی برای زائران عتبات عالیات یکی دیگر از مسائلی بود که با مسئول صندوق زیارت در میان گذاشتیم. وی در این خصوص اظهار داشت: مشکل نیروی اجرایی یک مشکل جدی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی به طور اعم و در این حوزه به‌طور اخص است. اما دست‌اندرکاران صندوق زیارت در حد توان خود تلاش نموده‌اند تا در وهله اول نسبت به سنت نیکوی قرض‌الحسنه و در مرتبه بعد نسبت به ترویج امر زیارت کار علمی انجام دهنددر این زمینه اقداماتی ازجمله  بیان آداب زیارت، معرفی مکان‌های زیارتی، ادعیه و ... صورت گرفته است.

 

تحقق آرزوی مشتاقان زیارت؛ بالاترین پاداش

از مسئول جوان صندوق زیارت درباره تجربه شخصی‌اش طی سه سال فعالیت اجرایی در محلی به نام صندوق قرض‌الحسنه زیارت و با حال و هوای کربلا پرسیدیم. نوید جمشیدنژاد با تامل بسیار در پاسخ این سوال، پیرمرد سالخورده‌ای را به خاطر می‌آورد که یک ماه پس از تشرف به کربلای معلی، دار فانی را وداع گفت و اولین و آخرین زیارت عمرش را با مدد صندوق زیارت تجربه کرد. این همان چیزی است که وی اعتقاد دارد بالاترین اجر و پاداش دنیوی و اخروی است.

 

شفافیت؛ مهمترین شاخصه صندوق زیارت

بخش پایانی این گفت و گو به تشویق خیرین و هموطنان نیکوکار جهت سپرده‌گذاری در صندوق زیارت اختصاص یافت.

نوید جمشیدنژاد با اذعان به اینکه این پروژه شفافیت تمام و عاری از هرگونه شک و شبهه است به خیرین و علاقه‌مندان به سپرده‌گذاری در این صندوق اطمینان داد: مسئولان صندوق قرض‌الحسنه زیارت حتی ذره‌ای خطا در فعالیت مالی را برنخواهند تافت.

 

وی بر این نکته تاکید کرد که میزان سپرده‌گذاری در جریان کار این صندوق موضوعیت ندارد. افراد حتی با مبالغ بسیار کم هم می‌توانند عضوی از سپرده گذاران صندوق زیارت باشند؛ پول‌هایی که شاید ماه‌ها و سال‌ها بی‌استفاده بمانند می‌تواند با یک نیت خیرخواهانه بانی برآورده شدن آرزوی مشتاقانی باشد که تنها به‌واسطه نیاز مالی از زیارت محروم مانده‌اند.

 

 

مسئول اجرایی صندوق زیارت در پایان خاطرنشان کرد: صندوق زیارت با تمام توان و تلاش بیش‌ازپیش در مسیر آرمان بلند خود گام بر خواهد داشت؛ آرمانی که همانا ساختن روزی است که حسرت زیارت به دل هیچ‌یک از محبین اهل‌بیت(علیهمالسلام) باقی نماند.