به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، کارشناس شبکه اجتماعی مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) “imamhussain_lovers” می‌گوید: امروزه شبکه‌های اجتماعی با محتواهای متعدد و متنوع به راحتی در دسترس کاربران قرار دارد؛ اما برخی کاربران هستند که در هیاهوی این شبکه‌ها برای یافتن محتوای دلخواه خود به در بسته می‌خورند و آنچه می‌جویند را به راحتی نمی‌یابند. ازجمله محتواهایی که یافتن آنها در شبکه‌های اجتماعی سخت‌تر از صفحات سرگرمی و تبلیغاتی است؛ مضامین صحیح و مستند دینی به‌ویژه پیرامون اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

 

به گفته «زهرا نصرتی»، موسسه زیتون یکی از نخستین نهادهایی است که با توجه به نیاز مخاطب داخلی و بین‌المللی برای پر کردن جای خالی محتوای ادبی و معرفتی پیرامون شخصیت و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام اقدام کرد.

 

وی در تشریح فعالیت‌های این صفحه می‌گوید: از آنجایی که محور فعالیت‌های موسسه زیتون بر مبنای شخصیت امام حسین (علیه‌السلام) تعریف شده است، تمرکز فعالیت این صفحات مجازی نیز حول این محور قرار گرفت و صفحه اختصاصی مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) با نشانی "imamhussain_lovers" در شبکه اجتماعی اینستاگرام و همچنین تلگرام راه‌اندازی شد.

 

نصرتی که مسئولیت تولید محتوای این صفحه را نیز بر عهده دارد، در تشریح فعالیت‌های مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) گفت: از ابتدای فعالیت این صفحه تاکنون بالغ بر 3079 پوستر تولید و با توجه به مناسبت‌های مختلف مذهبی انتشار یافته است. البته انتشار محتوا در این صفحه تنها مختص ایام مناسبتی نیست و در طول هفته به‌طور متوسط شش عنوان مطلب منتشر می‌شود.

 

کارشناس صفحه دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) تعداد دنبال کنندگان این صفحه را بیش از 135000 کاربر عنوان کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که به‌شدت مورد استقبال قرار گرفته ارتباط زنده اینترنتی با مشاهد مشرفه عتبات عالیات به‌ویژه کربلای معلی است که هر شب مخاطبان و دوستداران سیدالشهدا (علیه‌السلام)  را مهمان یک زیارت از راه دور می‌کند و این زیارت از راه دور در شرایط کنونی مقابله با شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت ورود به حرم‌ها با اقبال گسترده‌تری مواجه شده است.

 

به گفته نصرتی ابراز ارادت خالصانه دنبال کنندگان در حین ارتباط با اماکن زیارتی و نیز ارسال پیام‌های متعدد در قالب کامنت و پیام خصوصی، حکایت از جایگاه ویژه صفحه imamhussain_lovers در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دارد و همین امر مسئولیت ما را برای ادامه فعالیت سنگین‌تر می‌کند.

 

کارشناس مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) ضمن دعوت از حضور فعال همه کاربران و علاقه‌مندان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در این گردهمایی مجازی، تاکید کرد: نشر فرهنگ حسینی با هر زبان و بیان، شکلی از حضور موثر در دنیایی است که آموزه‌های دین اسلام و به‌ویژه فرهنگ تشیع مورد هجمه فراوانی قرار دارد و ما تلاش می‌کنیم از مسیر این رسانه مجازی قدمی کوچک برداریم برای تحقق هدف اصلی این مجمع که رساندن صدای حسین (علیه‌السلام) به گوش جهانیان است.

 

لازم به ذکر است صفحه اینستاگرام مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) را می‌توانید با نشانی imamhussain_lovers دنبال کنید.