به گزارش روابط عمومی زیتون، به دنبال برگزاری نشست عمومی بنیاد بین‌المللی عاشورا و نهادهای بین المللی در حوزه حسینی، به دعوت این بنیاد نشستی با حضور مدیرعامل موسسه زیتون جهت بررسی فرصت‌های همکاری مشترک برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست «سید علی باروتیان» به ارائه گزارشی کوتاه از اهم فعالیت‌های موسسه ازجمله گزارش عملکرد دانشنامه مجازی ویکی حسین و کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) پرداخت.

 

ریاست بنیاد بین‌المللی عاشورا پس از شنیدن گزارش عملکرد موسسه زیتون، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته تاکنون، بر تداوم تلاش جهت معرفی فرهنگ حسینی در جهان تاکید کرد.

 

«حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری» با اشاره به اینکه در گوشه و کنار کشور و توسط نهادهای مختلف فعالیت‌های گوناگون و بعضاً مشابهی در حوزه سیدالشهدا (علیه‌السلام)  صورت می‌گیرد اظهار داشت: ما در آستانه محرم و عاشورا قرار داریم و باید خود را برای این رویداد مهم آماده کنیم.

 

وی یکی از آفات گریبان گیر جامعه تشیع در سال‌های اخیر را فعالیت‌های محتوایی انحرافی در پوشش فعالیت تبلیغی دینی عنوان کرد و بر لزوم هوشیاری و آمادگی مقابله با این‌گونه فعالیت‌های انحرافی تاکید کرد.

 

اطلاع یافتن از اقدامات صورت گرفته در حوزه سیدالشهدا (علیه‌السلام)، تحلیل فعالیت‌های صورت گرفته مشابه، نیازسنجی و تولید محتوای بروز و مطابق نیاز مخاطبان در ایران و جهان عناوین محورهایی بود که دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت بر ضرورت توجه به آنها تاکید کرد.

 

مدیرعامل موسسه زیتون نیز رویکرد فعالیت‌های چندین ساله این موسسه را تلاش برای فراهم نمودن منبع مستند و علمی برای پاسخگویی به نیاز عموم مخاطبان و پژوهشگران در حوزه امام حسین (علیه‌السلام) عنوان کرد و افزود: در صورت رفع محدودیت مالی و نیروی انسانی، پتانسیل تولید و انتشار محتوای مکتوب و صوتی و تصویری به زبان‌های مختلف در این موسسه به‌طور کامل موجود است.

 

سید علی باروتیان در پایان این نشست از دست‌اندرکاران بنیاد عاشورا جهت برگزاری نشست‌های مشابه و بازدید از موسسه زیتون دعوت کرد.

.