به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، نخستین کتابخانه دیجیتالی تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) با بیش از 10 هزار عنوان شامل محتوای مکتوب، فیلم، صوت و تصویر به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و تعداد قابل توجهی نسخ خطی، بزودی طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

 

ایده تاسیس این کتابخانه برای نخستین بار توسط «موسسه زیتون» که معرفی و ترویج نام و حفظ میراث حسینی را محور فعالیت‌ها و سیاست‌های خود قرار داده است شکل گرفت و با توجه به شتاب حرکت جهانی به سمت استفاده بیشتر و بهتر از امکانات فضای مجازی از سال 97 شکل جدی‌تر به خود گرفت.

 

روند اجرایی کتابخانه دیجیتالی امام حسین (علیه‌السلام) پس از مدتها مطالعه و همفکری از ابتدای سال 98 با استفاده از نرم‌افزار کتابخانه‌ای تخصصی آغاز شد و مراحل انجام پروژه شامل جستجو و جمع‌آوری کتاب‌ها و اسناد مرتبط، دیجیتالی سازی کتاب‌های کاغذی، ثبت و بارگزاری اسناد با توجه به استانداردهای کتابداری توسط نیروهای متخصص به سرعت پیش رفت.

 

 

با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون نزدیک به 10 هزار عنوان سند مرتبط با امام حسین (علیه‌السلام) شامل کتاب، مقاله، مجلات تخصصی، لوح فشرده و ... به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در این کتابخانه به ثبت رسیده است.

 

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رونمایی از نخستین کتابخانه دیجیتالی تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) اواخر مرداد ماه در مراسمی با حضور تعداد محدود شخصیت‌ها و مسئولان کتابخانه و همزمان به صورت مجازی با دعوت از علما، کارشناسان، حامیان و علاقه‌مندان برگزار خواهد شد و جزئیات برگزاری این مراسم بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.