به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، در آغاز این مراسم گزارش کوتاهی از تاریخچه موسسه زیتون، فعالیت‌های صورت گرفته در بیش از یک دهه عمر این موسسه و تلاش برای سامان‌دهی هویت بصری با استفاده از راهکارهایی همچون طراحی نشان اختصاصی موسسه زیتون برای حاضران شرح داده شد.

 

در ادامه «حامد ابقا» کارشناس برند و محتوا، توضیحاتی در خصوص مفهوم برند و اهمیت جایگاه برندینگ در سبک زندگی و اقتصاد دنیای امروز بیان داشت.

 

وی که بیش از یک دهه به طور تخصصی در حوزه برندسازی فعالیت داشته است، در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاریخچه و اهمیت برندسازی در حوزه دین پرداخت و با اشاره به اینکه استفاده از برندسازی در حوزه دین در فاصله سال‌های 1940 تا 1950 اتفاق افتاد، افزود: نخستین تلاش‌ها در این حوزه توسط دین یهود جهت هویت‌بخشی به این دین صورت گرفت که با همکاری با بزرگ‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی دنیا پیش رفت.

 

 

به گفته ابقایی در فضای دینی برای رساندن سخن و حرف، ناگزیر از برندسازی هستیم به عنوان مثال در دنیای امروز مسلمانان، آیین زیارت یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌ها و راه‌های ارتباطی دینی است و باید از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آورد.

 

در ادامه این نشست مدیرعامل موسسه زیتون در سخنانی به تشریح چرایی بازطراحی لوگوی موسسه زیتون و پس‌زمینه‌های فکری در طراحی نشان جدید موسسه پرداخت.

 

«سید علی باروتیان» از افتتاح وب‌سایت «کرب و بلا» در سال 84 به‌عنوان آغاز فعالیت تخصصی در حوزه امام حسین (علیه‌السلام) یاد کرد و افزود: پس از سال‌ها تلاش بر محور نشر نام امام حسین (علیه‌السلام) در جهان اکنون به این مهم دست یافتیم که آنچه به عنوان مهم‌ترین کار اولویت دارد؛ حفظ میراث شیعه و به‌ویژه فرهنگ حسینی است. و تلاش برای معرفی و ترویج نام سیدالشهدا (علیه‌السلام) وظیفه بعدی ما است.

 

وی در تبیین ویژگی‌های موسسه زیتون برای رسیدن به این مهم اظهار داشت: برای تحقق این هدف مقدس فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های موسسه زیتون تعریف شده است که همه این فعالیت‌ها بر مبنای سه اصل اساسی «تخصص»، «مستقل بودن» و «روزآمد بودن» صورت گرفته است.

 

باروتیان استفاده از لوگو را به‌عنوان مظهری از برندینگ و یکی از مولفه‌های روزآمد بودن عنوان کرد و افزود: در لوگوی جدید موسسه زیتون تلاش شده است مفاهیم مرتبط با اهداف و فعالیت‌های موسسه گنجانده شود. 


صلح‌دوستی، تنوع و تمایز سه شاخصه اصلی نشان جدید موسسه زیتون است که هریک در جای خود گویای مفاهیم بسیاری است. اقتدا به ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در ترویج صلح و دوستی، در نظر گرفتن تنوع مخاطبین فارغ از عقیده و گرایش و ترسیم فعالیت‌های متنوع و همچنین متمایز بودن ازجمله مفاهیمی است که به گفته مدیرعامل موسسه زیتون تلاش شده است در لوگوی جدید با استفاده از نماد شاخه زیتون و استفاده از طیف رنگی متنوع لحاظ شود.

 

 

بخش پایانی این مراسم به رونمایی از لوگوی جدید موسسه زیتون اختصاص یافت که در فضایی دوستانه با حضور جمع مدیران و اعضا موسسه زیتون، طراح لوگو و دیگر مهمانان با ذکر توسل به وجود مقدس سیدالشهدا (علیه‌السلام) رونمایی شد.