به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، سومین شب از مجلس «روایت یاری، حکایت یاران» ویژه دهه اول محرم با سخنرانی دکتر «محمدرضا سنگری» پژوهشگر حوزه تاریخ، دکتر «حمیدرضا مقصودی» پژوهشگر حوزه تشیع و مرثیه‌سرایی «حاج سید علی سادات رضوی» برگزار شد.

دکتر سنگری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در میان اصحاب و یاران امام حسین (علیه‌السلام) چهره‌های مختلفی از زن و مرد، جوان و خردسال و سفیدپوست و سیاه‌پوست حضور داشتند، یاری سیدالشهدا (علیه‌السلام) را منوط به زمان و افراد خاصی ندانست و تاکید کرد: در دنیای امروز هم هر فردی با هر گرایش و تفکری می‌تواند خود را در زمره یاران حضرت قرار دهد.

در بخش دیگری از این مجلس که با حضور جمعی از مهمانان و نیز همراهی مخاطبان با پخش زنده مراسم همراه بود، دکتر مقصودی در ادامه مباحث شب‌های پیشین به تبیین ویژگی‌های شیعه پرداخت و از شخصیت دردانه سیدالشهدا (علیه‌السلام) حضرت رقیه خاتون (سلام‌الله علیها) روایت کرد. بخش پایانی مراسم نیز به مرثیه‌سرایی حاج سید علی سادات رضوی مداح پیشکسوت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) اختصاص یافت.

در حاشیه مراسم شب سوم محرم، دکتر سنگری همراه همیشگی موسسه زیتون، در نشستی با «سید علی باروتیان» مدیرعامل موسسه از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های کنونی و برنامه‌های آتی موسسه قرار گرفت.