به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، در ادامه برگزاری مراسم سوگواری ایام شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) موسسه زیتون به مدت دو شب پذیرای «حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا زائری» مدرس و کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی بود وی در اولین شب حضور خود در این مراسم با نگاهی نو به چگونگی یاری امام حسین (علیه‌السلام) در دوران معاصر با موضوع «هزار راه نرفته برای یاری امام» به ایراد سخن پرداخت.

دکتر «حمیدرضا مقصودی» در شب چهارم این مراسم که بنا بر رسم هیئات مذهبی به نام «حر» نام گرفته است، با عنوان «حکایت یار بازگشته» بخش‌هایی از مقتل را پیرامون شخصیت «حربن یزید ریاحی» و ماجرای حضورش در کربلا و پیوستن به سپاه امام و سرانجام وی برای حاضران شرح داد مراسم شب چهارم با مرثیه سرایی «حاج سید علی سادات رضوی» به پایان رسید.

در پنجمین مجلس روضه امام حسین (علیه‌السلام) حجت‌الاسلام زائری دانش آموخته «روابط اسلام و مسیحیت» با موضوع «یاری امام در سپهر گفتگوی بین ادیان» به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: در دنیای معاصر و حتی پیش از این هم اندیشمندان و محققان بسیاری از ادیان و مذاهب مختلف بوده و هستند که پیرامون ائمه اطهار (علیهم السلام) به‌ویژه شخصیت سیدالشهدا (علیه‌السلام) قلم می‌زنند و مشتاقانه در نشر نام امام حسین (علیه‌السلام) در جهان تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت امام حسین (علیه‌السلام) به عنوان شخصیتی فرا ادیانی قابل انحصار به دین و مذهب خاصی نیست، افزود: هر کسی با هر دین و آیین و مدهب می‌تواند دوستدار فرزند پیامبر باشد و حتی در دنیای کنونی نیز خود را به کاروان یاران امام برساند.

در ادامه دکتر مقصودی از شخصیت بی بدیل حضرت عبدالله بن حسن مجتبی (علیه‌السلام) با عنوان «یار یازده ساله» ذیل موضوع «حکایت یاری، روایت یاران» سخن گفت و این مجلس با نوای گرم مداح اهل بیت (علیهم‌السلام) سید علی سادات رضوی حس و حالی معنوی را به جان حاضران نشاند.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام زائری پیش از آغاز مراسم در گفتگویی با «سیدعلی باروتیان» مدیر عامل موسسه زیتون با فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های کنونی موسسه زیتون آشنا شد.