به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، مراسم عزاداری هشتمین شب از دهه اول ماه محرم با حضور «علی‌اشرف فتحی» نویسنده و مدرس حوزه علمیه قم، پیرامون واقعه عاشورا در ساحت اندیشه برگزار شد.

وی تحریف ستیزی را لازمه زدودن فرهنگ شیعی از مباحثی دانست که به تدریج با این فرهنگ آمیخته شده و این امر در دوره‌ای مورد توجه شیعه شناسان قرار گرفت.

فتحی در بخشی از سخنان خود بر اهمیت ابلاغ پیام عاشورا و رسالت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در جهان تاکید و تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر با بسنده کردن به تولیدات محتوایی متفکران پیشین و عدم ارتباط‌گیری صحیح با شیعه شناسان غربی، از این امر غفلت شده است در حالی که نهضت کربلا دارای پتانسیل عظیمی است که با تبیین صحیح آن و معرفی امام حسین (علیه‌السلام) به عنوان قربانی خشونت دینی عصر خود، می‌توان نجات‌بخش بسیاری از رخدادهایی شد که در عصر کنونی بر مبنای دین‌ستیزی به وقوع پیوسته‌اند.

این مدرس حوزه علمیه زیارت اربعین را به عنوان یکی از مناسکی دانست که در سال‌های اخیر موجب معرفی شیعه به دنیا شده و همین امر نشان می‌دهد دین بدون مناسک زنده نیست و برای معرفی هر شریعتی باید آن را به شکل مناسک و آیین درآورد.

از طریق لینک زیر می‌توانید کلیپ کوتاهی از سخنرانی این پژوهشگر حوزه دین را مشاهده نمایید:

برای شنیدن سخنرانی مراسم شب هشتم ماه محرم، اینجا کلیک کنید

گزارش کامل این سخنرانی را می‌توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید: