به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، کارگاه آموزش تخصصی «رمان آئینی» با عنوان «چیستی و چرایی رمان آئینی» چند وقتی است در موسسه زیتون تشکیل شده و پذیرای هنرجویان علاقه‌مند به نویسندگی است.

به گفته مسئول آکادمی زیتون، این دوره تخصصی پس از برگزاری موفق چهار دوره نویسندگی با تدریس چهره موفق و سرشناس داستان‌نویسی، استاد «سید علی شجاعی» برگزار شده است.

باروتیان در مورد چند و چون این دوره آموزشی می‌گوید: با نیازسنجی که توسط آکادمی زیتون صورت گرفت و اشتیاق مخاطبان به برگزاری دوره نویسندگی، تیرماه سال 99 اولین دوره کلاس آموزشی «چگونه نویسنده شویم» را با دعوت از استاد شجاعی برگزار کردیم.

میزان رضایت هنرجوبان از این دوره، علاقه‌مندی بالای مخاطبان و همچنین درخواست مکرر جهت برگزاری مجدد دوره نویسندگی در دیگر شهرها، موجب شد در ادامه کار از امکان فضای مجازی برای استفاده تعداد بیشتر مخاطبان از مباحث دوره استفاده کنیم و این مبنای برگزاری دوره آنلاین نویسندگی شد.

به گفته مسئول آکادمی زیتون با برگزاری چهار دوره موفق در قالب هفت ترم آموزشی، خوشبختانه تاکنون بیش از 100 هنرجوی نویسندگی در این کلاس‌ها تحت تعلیم قرار گرفته‌اند.

وقتی هنرجویان دست به قلم می‌شوند

اما اتفاق جالب و در نوع خود جدید و جذابی که این روزها در آکادمی زیتون رخ داده؛ تشکیل کارگروه «رمان آئینی» است که با مشارکت پنج نفر از هنرجویان برگزیده دوره نویسندگی و تحت نظر استاد شجاعی در حال برگزاری است.

«یاسمن باروتیان» در تشریح برگزاری این دوره تخصصی می‌گوید: آئینی‌نویسی در کشور ما عمر کوتاهی دارد و به تبع آن به نوعی با کمبود این سبک داستان‌نویسی مواجه هستیم. بنابراین با هدف جبران این کمبود، درصدد تشکیل کارگروه رمان‌نویسی با مشارکت خود هنرجویان حاضر در این دوره برآمدیم.

وی در خصوص فرایند ایجاد این کارگروه و روند طی شده تاکنون اظهار داشت: از 28 مهرماه سال جاری کارگاه تخصصی «چیستی و چرایی رمان آئینی» در آکادمی زیتون آغاز به کار کرد که خروجی این کارگاه، تشکیل کارگروه رمان آئینی است.

به گفته باروتیان از میان هنرجویانی که از اولین دوره نویسندگی با کلاس همراه شده‌اند، یک گروه پنج نفره بر اساس سنجش مهارت نویسندگی، خلاقیت، میزان حضور و میزان مشارکت در کلاس‌ها با تایید استاد شجاعی انتخاب و اولین کارگروه رمان آئینی ایجاد شد.

قرار است فرایند کامل خلق یک اثر از ایده اولیه، پردازش موضوع، تالیف تا مرحله چاپ در این کارگروه انجام گیرد و نهایتا رمانی که توسط خود اعضا به نگارش درآمده است، با حمایت انتشارات «نیستان» چاپ و منتشر شود.

مسئول آکادمی زیتون با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه این طرح جدید و هنرمندانه اظهار داشت: تشکیل کارگروه رمان آئینی، دغدغه‌ای است که سال‌ها استاد شجاعی به دنبال ایجاد آن بودند و اکنون که این مهم در زمان کوتاهی محقق شده است، به تشکیل تنها این گروه متوقف نخواهد شد و این طرح در ادامه با هنرجویانی که به این سطح از مهارت و تجربه برسند، در قالب گروه‌های پنج‌نفره ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است آکادمی زیتون با توجه به محدودیت‌های موجود ناشی از شیوع بیماری کرونا و درخواست مکرر علاقه‌مندان به کلاس نویسندگی از شهرهای مختلف، علاوه بر دوره‌های حضوری، همزمان دوره‌های آنلاین را برای استفاده مخاطبان برگزار می‌کند.

اگر علاقه‌مند به شرکت در دوره نویسندگی و یا سایر دوره‌های آموزشی آکامی زیتون هستید، می‌توانید برای اطلاع از فعالیت‌های این واحد به وب‌سایت آکادمی زیتون یا صفحه اینستاگرام آکادمی به نشانی zeitoonacademy@ مراجعه نمایید.