به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، کارگاه «کودک احساس» با رویکرد پرورش مسلمان سالم در دنیای معاصر ویژه والدین و زوج‌های جوان و تدریس «نرگس اصفهانی» درمانگر و مشاور کودک-بازی و دکتر «حمیدرضا مقصودی» تسهیلگر و روان‌درمانگر برگزار می‌شود.

«تعریف سلامت روان بر مبنای کارکرد، جریان و ابراز احساس‌ها»، «توانمندسازی کودک در جهت شناخت و مدیریت صحیح احساسات» و «آموزش والدین جهت پرورش فرزندی باورمند و سالم در دنیای معاصر» عناوین سرفصل‌های این کارگاه است.

دکتر مقصودی که سابقه مطالعه گسترده در حوزه سلامت روان و تربیت دینی را دارد، معتقد است باورهای دینی و تربیت ارزشی تاثیر فوق‌العاده در ایجاد سلامت روان دارد و نتیجه بررسی چالش‌ها و تربیت‌های ناسالم بر این امر صحه می‌گذارد که چه اندازه نیازمند تربیت دینی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اکثر آسیب‌های روانی و شخصیتی افراد به دوران شکل‌گیری شخصیت یعنی دوران کودکی آن‌ها بر می‌گردد، اهمیت تربیت فرزند سالم، دوران رشد آرام و دستیابی به شخصیت متعادل را از مهم‌ترین عوامل برگزاری این کارگاه عنوان کرد و افزود: این کارگاه ترکیب دو فضای «درمان و آموزش‌های هیجان مدار» و «تربیت سالم» است که با کمک متخصصین حوزه کودک و جهت تاثیرگذاری بر والدین در تربیت فرزند سالم برگزار می‌شود.

مدرس کارگاه کودک احساس در ادامه گفتگوی خود با موسسه زیتون، همچنین به تشریح مخاطبان کارگاه پرداخت و اظهار داشت: مباحث در نظر گرفته شده به صورتی است که نه‌تنها کودکان، بلکه نوجوانان و جوانان را نیز شامل می‌شود اما با توجه به اهمیت مسئله تربیت فرزند، اولویت ما تربیت کودک است و بر همین اساس مخاطبان ما هم مشخصاً والدینی هستند که فرزند کودک دارند یا زوج‌هایی که قصد فرزندآوری دارند و افرادی که علاوه بر دغدغه فرزند پروری، دغدغه باورمندی هم برای کودک و فرزند خود دارند.

به گفته دکتر مقصودی، کارگاه در دو بخش ارتباط احساسی سالم زوجین، تربیت سالم فرزند و نیز تربیت دینی سالم برگزار می‌شود و نهایتاً منتج به بازیابی رابطه احساسی قوی بین زوجین، ارتباط عاطفی و هیجانی صحیح آن‌ها و انتقال این مفاهیم به کودک خواهد شد.

لازم به ذکر است کارگاه کودک احساس از سوم اسفندماه آغاز شده و قرار است به مدت چهار جلسه روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 17 الی 20 عصر میزبان شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به مباحث تربیت فرزند باشد.