روابط عمومی موسسه زیتون: بهار سال 1400 در کنار تمام زیبایی‌های خاص نوروزی و البته استرس‌های خیز دوباره ویروس کرونا طی شده و حالا در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه، موسسه زیتون مثل روزهای اول بهار، با طراوت و سر حال مشغول انجام پروژه‌ها و برنامه‌هایی است که شنیدن اخبار هر کدام‌شان، مخاطب را هم سرحال می‌آورد.

میان این طرح و برنامه‌ها اتاق آکادمی زیتون که حالا با رنگ و لعاب و چیدمان هنری، جذاب‌تر هم شده، سر و صدایش و رفت و آمدهایش بیشتر است و به قول معروف یک سر دارد و هزار سودا!!!

برای اینکه بیشتر در جریان این روزهای آکادمی قرار بگیریم، سراغ مسئول آکادمی زیتون رفتیم و پرسیدیم از آکادمی تازه چه خبر؟؟؟

اینکه نشود «یاسمن باروتیان» را آرام پشت میز کارش دید، خیلی چیز عجیبی نیست، باید در حیاط زیتون، حسینیه، اتاق جلسات و خلاصه هر گوشه و کنار این موسسه که بشود میز و صندلی گذاشت و کلاسی برگزار کرد، بدوی پا به پای مسئول فعال آکادمی تا چند دقیقه‌ای بتوانی از میان انبوه برگه‌ها، لیست تماس‌ها و پیام‌های خصوصی و صوتی بیرون بیاوری‌اش و زمان بگیری برای رسیدن به جواب سوال‌هایت.

باروتیان سر صحبت را با خبر از اوضاع و احوال این روزهای آکادمی زیتون باز کرد و گفت: با تکیه بر تجربه خوب سال گذشته اکنون به شدت در حال برنامه‌ریزی برای توسعه آکادمی زیتون هستیم. از تعداد کلاس‌ها و تنوع‌شان گرفته تا دعوت از اساتید شاخص و برنامه‌های متنوع و جذاب.

مسئول آکادمی زیتون در خصوص اینکه کدام کلاس یا دوره آموزشی با اقبال بیشتر مخاطبان مواجه شده است گفت: جواب دادن به این سوال و مقایسه استقبال هنرجویان از دوره‌ها کمی سخت است، چرا که عموم کلاس‌ها با توجه به موضوع و استاد کلاس در نوع خود مورد توجه قرار گرفت.

کلاس‌های تسهیل‌گری زیر نظر دکتر «حمیدرضا مقصودی» از جمله دوره‌هایی بوده که به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و هنوز هم تعداد زیادی از دوستان منتظر شروع دوره جدید کلاس هستند.

اواخر سال گذشته دوره‌ای با عنوان «کودک احساس» با همکاری مشترک دکتر مقصودی و خانم «نرگس اصفهانی» مشاور و بازی – درمانگر کودک برگزار شد که خوشبختانه تجربه موفقی بود و با استقبال خوبی هم مواجه شد. به دلیل همین استقبال خوب حالا دومین دوره این کارگاه با رویکرد درمان‌های هیجان مدار قرار است از 28 اردیبهشت ماه پذیرای والدینی باشد که دغدغه پرورش فرزندی باورمند و سالم در دنیای معاصر را دارند.

یاسمن باروتیان از دوره «نویسنده شویم» با راهنمایی استاد برجسته و چهره دوست‌داشتنی ادبیات آیینی؛ استاد سید علی شجاعی هم به عنوان یکی دیگر از کلاس‌های برگزار شده توسط آکادمی نام برد که با توجه به تنوع موضوع، برگزاری به دو شکل حضوری و آنلاین و همچنین کارگاه‌های عملی، مخاطب خاص خود را پیدا کرده و دوستداران هنر نویسندگی، علاقه‌مندی خود را برای حضور در دوره جدید با ثبت‌نام در لیست انتظار نشان داده‌اند.

مسئول آکادمی زیتون از تجربه اول و البته موفقی هم به نام دوره «پادکست» نام برد و اضافه کرد: این دوره در کنار کلاس گویندگی و فن بیان که با حضور استاد «نیک اندیش» برگزار شد، با استقبال خوب هنرجویان همراه بود. در مجموع این بازخوردها نشان می‌دهد استقبال از مجموعه برنامه‌های آکادمی زیتون افزایش یافته است و به یک کلاس یا یک استاد خاص منحصر نیست.

کودکان و نوجوانان؛ مخاطبان تازه آکادمی زیتون

برنامه‌های آکادمی برای سال جدید و به خصوص فصل بهار موضوع دیگری بود که باروتیان در توضیح آن از فشردگی کلاس‌ها گفت و اینطور توضیح داد که با توجه به چشم‌انداز آکادمی در سال جدید جهت گسترش تعداد و تنوع کلاس‌ها، در صدد دعوت و جذب اساتید بیشتر و البته شناخته شده هر حوزه هستیم.

در این میان اتفاق خوبی هم در راه است و آن هم مخاطبان جدید که قرار است از طیف کودک و نوجوان به خانواده مخاطبان زیتون اضافه شوند و برای مهمانان جدید خود برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته‌ایم.

روزهای شلوغ آکادمی زیتون

یاسمن باروتیان همچنین در معرفی کلاس‌های جدید به کلاس جذاب «داستان درمانی» اشاره کرد که قرار است به کلاس‌های گروه ادبیات اضافه شود و اکنون در مرحله ثبت‌نام قرار دارد.

کلاس خط نقاشی و کلاس مقدماتی خط معلی هم از جمله دوره‌هایی است که در فصل پیش رو برگزار و از هنرجویان علاقه‌مندی که قصد دارند از ابتدا این هنر را یاد بگیرند، برای ثبت‌نام دعوت می‌شود.

مسئول آکادمی خبرهای خوشی هم برای طرفداران یادگیری مهارت‌های دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی داشت و آن هم اینکه علاوه بر دوره آموزش اینستاگرام، چهارمین کارگاه از مجموعه کارگاه آموزشی موبایل‌گرافی هم با حضور چهره کاربلد و آشنا «علی بیات» پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که با توجه به استقبال از دوره‌های قبلی، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت این کارگاه هم خیلی زود تکمیل شود.

همچنین قرار است به زودی با دعوت از دانشجویان، دوره «ویکی‌‌نویسی» برای نخستین بار در موسسه زیتون برگزار شود. همانطور هم که از اسم دوره پیداست، این دوره طرفداران خاص خودش را دارد و آن هم افرادی که دوست دارند پا از این شهر و کشور فراتر بگذارند و مخاطبانی به گستردگی جهان داشته باشند.

کرونا، آکادمی و شیوه‌نامه بهداشتی

مسئول آکادمی زیتون در پاسخ به این سوال که شرایط کرونا و محدودیت‌هایش چقدر در برگزاری دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های این واحد تاثیر داشته است گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، تعدادی از کلاس‌ها چند هفته‌ای تعطیل بود. اما برای ادامه کار با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان، تمهیداتی اندیشیده‌ شد که کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های شدید بهداشتی و در فضای باز برگزار شود.

همچنین برخی کلاس‌ها با ابراز تمایل شرکت‌کنندگان، برنامه افطاری را هم تدارک دیده‌ شد که با رعایت دقیق موازین بهداشتی در فضای باز موسسه برگزار گردید.

هر مخاطب، یک دوست مشاور

اینکه هنرجویان و شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آکادمی تا چه حد در برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌ها مشارکت داده می‌شوند؛ موضوع دیگری بود که از خانم باروتیان پرسیدیم. وی در پاسخ به این سوال توجه به نظرات مخاطبان در برنامه‌ریزی کلاس‌ها را حائز اهمیت ویژه‌ای دانست و گفت: قبل از تشکیل کلاس‌ها حتما از مخاطبان نیازسنجی صورت می‌گیرد و بعد با اساتید در خصوص طرح درس، شیوه ارائه و زمان‌بندی کلاس‌ها جلساتی خواهیم داشت تا نهایتا به نقطه مشترکی برسیم.

دستاورد عملی؛ اولویت تشکیل دوره‌های آکادمی زیتون

منتج شدن دوره‌های آموزشی به یک خروجی عملی و قابل طرح به خصوص در گروه رشته‌های هنری، مسئله‌ای است که مسئول آکادمی زیتون بر اولویت آن تصریح دارد.

باروتیان تاکید کرد: ما برای هر طرح درسی، خروجی و دستاورد عملی در نظر می‌گیریم. دوره جامع عکاسی، داستان‌نویسی، فن بیان و گویندگی و ... همه دوره‌هایی هستند که هنرجویان با شرکت فعال در طول این دوره‌ها حتما به یک رزومه قابل توجه و ارائه دست پیدا خواهند کرد.

به عنوان نمونه می‌توان به فارغ‌التحصیلان دوره تسهیل‌گری اشاره کرد که این افراد در حال حاضر به عنوان کمک تسهیل‌گر در کنار استاد، دوره کار آموزی را سپری می‌کنند. فراگیری اصول، فن کار و آموزش عملی برای نزدیک شدن به شخصیت یک تسهیل‌گر، قابلیتی است که این افراد بعد از گذراندن دوره کار آموزی دارا خواهند شد.

برای تضمین این نتیجه عملی و مثمر ثمر بودن بیش از پیش کلاس ها در طول یک سال گذشته تلاش کردیم دوره‌های آموزشی به طور جامع برگزار و صفر تا صد محتوای آموزشی به شرکت کنندگان ارائه شود.

همچنین برای برخی دوره‌ها که قبلا تشکیل شده بود، دوره تکمیلی در نظر گرفته شده است تا مباحث به طور کامل تدریس شود و نتیجه کاربردی را در پی داشته باشد.

آکادمی زیتون در سالی که گذشت

مسئول آکادمی زیتون در پایان این گفتگو با ابراز خرسندی از نتیجه کار یک‌ساله آکادمی و رشد و بالندگی این واحد موسسه زیتون گفت: ما با مخاطبان زیتون یک خانواده را تشکیل داده‌ایم با گستره‌ای از دوستان و مخاطبان دور و نزدیک کشورمان که به طور مستمر با هم در تعامل و ارتباط هستیم.

شنیدن احساسات و نظرات دوستان، رضایت‌مندی‌شان بعد از پایان کلاس‌ها و حال خوبی که افراد با بودن در موسسه زیتون تجربه می‌کنند؛ بهترین حسی بود که در طول ماه‌های گذشته به ما منتقل شده و همین موجب شده است با همت مضاعف، انرژی بیشتر و آرزوی توفیق بیشتر برای ادامه کار قدم برداریم.