روابط عمومی موسسه زیتون: حسینیه موسسه زیتون ظهر چهارشنبه حال و هوای دیگری داشت. فضای پر سر و صدا با حضور دختر و پسربچه‌های کوچک اما پر جنب و جوش، خبر از یک روز متفاوت می‌داد.

امروز و در آستانه عید بزرگ غدیر، مراسم جشنی ویژه همراهان خردسال موسسه زیتون برگزار شد. کودکان چهار تا شش ساله که چند وقتی است با شرکت در دوره‌های مختلف پرورش خلاقیت همراه آکادمی زیتون شده‌اند، مهمان اصلی این جشن بودند.

البته آکادمی در برگزاری این مراسم شادمانه تنها نبود و خانواده و والدین بچه‌ها هم در برگزاری جشن مشارکت داشتند و با همکاری هم یک روز شاد را برای بچه‌ها و دوستان کوجک موسسه زیتون رقم زدند.

برگزاری جشن مذهبی متفاوت از شیوه‌های مرسوم

مسئول آکادمی زیتون هدف از برگزاری این مراسم را فراهم ساختن یک روز شاد و مفرح برای کودکان به مناسبت بزرگترین عید شیعیان عنوان کرده و می‌گوید: با توجه به سن و سال بچه‌ها تصمیم گرفتیم بزرگترین عید دینی شیعیان را با شیوه‌ای متفاوت از جشن‌های مرسوم برگزار کنیم.

«یاسمن باروتیان» با اشاره به ارتقا آگاهی و توانمندی کودکانی که حالا با شرکت در کارگاه‌های چهارگانه؛ «کودک اندبشمند»، «کودک توانا»، «کودک خوش بیان» و «کوذک ریاضی‌دان» چند قدمی از کودکان هم‌سن و سال خود جلوتر هستند، تاکید کرد: قصه‌گویی، اجرای نمایش و طراحی کاردستی از جمله برنامه‌هایی بود که با راهنمایی خانم «نرگس اصفهانی» مشاور و بازی – درمانگر کودک برای این جشن در نظر گرفته شد تا ضمن ایجاد فضایی شاد و مفرح، خاطره خوب و ماندگار از یک مناسبت دینی را برای کودکان خردسالان فراهم کند.

بسترسازی روانی؛ شیوه صحیح انتقال آموزه‌های دینی به کودکان

خانم اصفهانی که خود از بانیان برگزاری این حشن بود، در بیان ضرورت انتقال صحیح مفاهیم دینی به کودکان می‌گوید: سیستم آموزش و یادگیری در کودکان به‌ویژه گروه سنی چهار تا شش ساله متفاوت است و با خاطره سازی و حال خوب می‌توان مفاهیم مختلف از جمله آموزه‌های دینی را به آنها آموزش داد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال مفاهیم اعتقادی با بسترسازی صحیح روانی توفیق بیشتری دارد، تصریح می‌کند: یقینا کودکانی که دوران کودکی خوب و آرامی را تجربه کرده باشند، در بزرگسالی تداعی مثبتی از دین و ارزش‌های مذهبی دارند و در مقایسه با کودکانی که این شیرینی و آرامش را لمس نکرده باشند، انتخاب صحیح‌تر خواهند داشت.

به اعتقاد خانم اصفهانی هر نوع آموزشی به‌ویژه آموزش مسائل اعتقادی و مذهبی بدون در نظر گرفتن شرایط روح و روان کودک و صرفا با اجبار به پذیرش، نتیجه مثبتی در پی ندارد و مطمئنا به باور قلبی نخواهد انجامید.

در ادامه گوشه‌هایی از مراسم جشن عید غدیر را با هم ببینیم: