به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت موسسه زیتون که ذیل برنامه راهبردی این موسسه تعریف شده؛ فعالیت رسانه‌ای (تبلیغی) و ژورنالیستی در راستای خدمتگزاری به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و بخشی از این فعالیت در بستر فضای مجازی، وب‌سایت اینترنتی و شبکه اجتماعی محقق می‌شود.

واحد بین‌الملل موسسه زیتون با مجموعه پروژه‌های خود از جمله وب‌سایت "ShiaTent" و نیز وب‌سایت انگلیسی‌زبان "karbobala" ظرفیت مناسبی برای پررنگ‌تر شدن کارکرد این حوزه و ارتباط‌گیری با دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان دینی در سراسر جهان است.

جلسه صبح امروز پرسنل موسسه زیتون به معرفی فعالیت این واحد، تبیین آخرین دستاوردها و همچنین تشریح فعالیت‌های مشترک و اثربخش واحد بین‌الملل با سایر بخش‌های موسسه اختصاص داشت.

کارشناس بخش بین‌الملل، در تشریح پروژه‌های مختلف این بخش ابتدا به وب‌سایت تازه تاسیس "ShiaTent" اشاره کرد و گفت: این وب‌سایت که تقریبا از ابتدای سال جاری وارد فاز جدی و رسمی فعالیت خود شده است، معرفی افراد، شخصیت‌ها، مراکز، رویدادهای دینی و تمامی نهادهای شیعی در سراسر جهان را در دستور کار خود دارد.

به گفته «مونا حیدری» هدف و ایده راه‌اندازی ShiaTent در حقیقت تهیه راهنمای کامل و منسجم از جامعه شیعیان جهان است که شاید در نوع خود مشابه جدی نداشته باشد.

وی نقطه تمایز این بخش با سایر فعالیت‌های موسسه زیتون که بر محور امام حسین (علیه‌السلام) تمرکز دارند را در برگیری جامعه شیعیان در سراسر دنیا دانست و افزود: تاکنون 700 عنوان مطلب در زیربخش‌های مختلف سایت بارگذاری شده است.

کارشناس بخش بین‌الملل موسسه زیتون تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با تمرکز بر روی داده‌های اطلاعاتی شیعیان سراسر جهان و انعکاس آنها در این سایت، ShiaTent را به عنوان راهنمای اینترنتی شیعه و مسیر شبکه‌سازی شیعیان معرفی کنیم.

فعالیت وب‌سایت انگلیسی زبان «کرب و بلا» از دیگر پروژه‌های در دست انجام بخش بین‌الملل است که حیدری در تشریح عملکرد این پروژه گفت: در حال حاضر روزانه ده تصویر با محوریت امام حسین (علیه‌السلام)، عاشورا، اماکن زیارتی کربلا و اعتاب مقدسه، با زیرنویس انگلیسی در بخش تصاویر وب‌سایت بارگذاری می‌شود و بیش از 200 مقاله تولیدی نیز با همین موضوع و با استناد به کتب و منابع مستند زبان اصلی، آماده بارگذاری در این مجله اینترنتی است که بزودی با تکمیل مراحل فنی سایت، این محتواها در دسترس جامعه مخاطب قرار خواهد گفت.

وی همچنین به راه‌اندازی و بروزرسانی نسخه انگلیسی زبان کتابخانه امام حسین (علیه‌السلام) و انجام پروژه‌های تولید محتوای دینی به زبان انگلیسی به عنوان دیگر فعالیت‌های واحد بین‌الملل اشاره کرد که با تلاش تیم هشت نفره متشکل از مترجمان جوان و باانگیزه در حال انجام است.

کارشناس بخش بین‌الملل موسسه زیتون در قسمت پایانی این جلسه با برشمردن مواردی که جهت بهبود و افزایش کیفی این بخش مورد نیاز است، بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی دیگر بخش‌های موسسه تاکید کرد.

لازم به ذکر است در جلسات هفتگی پرسنل زیتون که روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود، کارشناسان هریک از واحدهای مختلف موسسه به تشریح عملکرد مجموعه زیر نظر خود می‌پردازند.