به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی با بهره‌گیری از اساتید شاخص و برجسته یکی از شاخصه‌های واحد آکادمی زیتون در قبال مخاطبان خود است.

مسئول آکادمی زیتون با بیان این نکته از برنامه‌ریزی مدون جهت گسترش مدارس زیر مجموعه این واحد خبر داد و گفت: مدرسه ادبیات به عنوان یکی از چهار مدرسه آکادمی زیتون، با تنوع رشته‌های آموزشی، تلاش دارد استعدادهای جوان را کشف و زمینه رشد و پرورش آنها را فراهم نماید.

به گفته «یاسمن باروتیان» تاکنون دوره‌هایی از جمله نویسندگی، رمان آئینی، قصه‌گویی و داستان‌نویسی در قالب این مدرسه برگزار شده است و حالا با هدف تکمیل سرفصل‌های آموزشی خود قصد داریم دوره آموزش تولید محتوای پادکست و خوانش متون کهن و قدیمی را برگزار کنیم.

وی از حضور «یاسین حجازی» به عنوان مدرس این دوره‌ها خبر داد و افزود: کارگاه «نوشتنِ پادکست» تحت عنوان «نیوفولدر» یکی از دوره‌هایی است که با حضور و صدای گرم این نویسنده هنرمند برگزار خواهد شد.

وی به همه علاقه‌مندان حضور در این دوره مژده داد از هنرجویانی که در مدت برگزاری کارگاه، با حضور مستمر و همراهی با کلاس، استعداد و توانایی خود را اثبات نمایند، با حمایت مدرس این دوره در تیم پادکست جذاب و شنیدنی نیوفولدر استفاده خواهد شد.

به گفته باروتیان یکی دیگر از دوره‌های آموزشی؛ کارگاه «بیهقی‌خوانی» است که بعد از چند دوره برگزاری آنلاین، برای نخستین بار به صورت حضوری پذیرای علاقه‌مندان به خوانش متون ادبی کهن و قدیمی است و البته فرصت مغتنمی برای نشستن پای درس یاسین حجازی خواهد بود.

مسئول واحد آموزش موسسه زیتون همچنین تاکید کرد: کارگاه بیهقی‌خوانی به نوعی مقدمه آموزش خوانش متون قدیمی است و قصد داریم آثار کهن دیگر چهره‌های ادبی جهان از جمله «آنتوان چخوف» و «ارنست همینگوی» را نیز در قالب این کارگاه‌ها مرور کنیم.

ناگفته نماند این نویسنده در کنار تالیف و انتشار اثر تحسین شده «کتاب آه» که بازخوانی وی از مقتل «نفس المهوم» است و کتاب «قاف» که بازخوانیِ زندگیِ رسول خدا از سه متنِ کهنِ فارسی است، مجموعه پادکست شنیدنی «نیوفولدر» با اپیزودهای مختلف را در کارنامه درخشان خود دارد.

همه علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها و اطلاع از زمان آغاز کلاس‌های یاسین حجازی و همچنین انجام مراحل پیش ثبت‌نام می‌توانند به صفحه اینستاگرام آکادمی زیتون به نشانی zeitoonacademy@ و همچنین وب‌سایت www.zeitoonacademy.Com مراجعه نمایند.