به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، دوره آموزش «ویکی‌نویسی» با هدف پرورش و جذب نیروی فعال در فضای رسانه‌ای ویکی‌پدیا به عنوان بزرگترین دانشنامه آزاد جهان برگزار شد.

مراجعه روزانه هزاران کاربر به این دانشنامه، جستجوی سالانه ده‌ها میلیون بار جستجوی نام امام حسین (علیه‌السلام) و با نهایت تاسف فقدان یا کمبود مطالب مستند و علمی در این خصوص و از سوی دیگر حجم بالای شبهه افکنی‌ها پیرامون فرهنگ شیعی به‌ویژه موضوع عاشورا و امام حسین (علیه‌السلام) از جمله عواملی بود که به عنوان زنگ خطری، مسئولان موسسه زیتون را بر آن داشت با آموزش نیروهایی که دغدغه پاسخگویی به این شبهات در بزرگترین فضای دانشنامه‌ای دنیا را دارند، به سهم خود در راهنمایی کاربران به کامل‌ترین و صحیح‌ترین پاسخ‌ها در این زمینه موثر باشد.

بر این اساس و با همکاری واحد آکادمی زیتون، کارگاه آموزش «ویکی‌نویسی» به مدت چهار جلسه برگزار شد و علیرغم محدودیت پذیرش هنرجو به واسطه شرایط ناشی از بیماری کرونا، خوشبختانه در پایان دوره، از میان شرکت‌کنندگان، خانم‌ها «دلال زاده»، «فرجی» و «علی نظری» به عنوان نیروی داوطلب جهت مشارکت در پروژه تولید محتوای تبلیغی در ویکی‌پدیا فعالیت خود را آغاز کردند.

البته این دوره جهت جذب نیروی همکار فعال و متخصص در واحد «ویکی حسین» و پروژه‌های زیرمجموعه آن در آینده نزدیک با سرفصل‌های جدید مجددا برگزار خواهد شد.

نقش آفرینی در فرآیند جذب رسمی نیرو برای پروژه‌های مختلف موسسه زیتون از جمله اهداف آکادمی است و عموم علاقه‌مندان به آشنایی با فعالیت‌های آکادمی و دوره‌های مختلف آن می‌توانند به وب‌سایت اختصاصی این واحد به نشانی www.zeitoonacademy.com مراجعه کنند.