به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، مجموعه داستانی «به عطر سبز زیتون» شامل 14 داستان کوتاه از هنرجویان دوره نویسندگی آکادمی زیتون است که با همکاری انتشارات نیستان به تازگی چاپ و منتشر شده است.

مضامین داستان‌های این کتاب عمدتا برگرفته از بحران‌ها و دغدغه‌های روز جامعه است که به عنوان اولین اثر هنرجویان دوره‌های اول و دوم «نویسنده شویم» زیر نظر استاد «سید علی شجاعی» تالیف و موفق به کسب مجوز انتشار شد.

از جمله ویژگی‌های به عطر سبز زیتون، بیان ساده و صمیمی، پرهیز از حاشیه‌پردازی‌، پاکیزه‌نویسی و بیان دغدغه‌های روز جامعه به قلم جوانانی است که علیرغم جوانی و تجربه اندک اما بواسطه حساسیت و هوش بالای خود توانسته‌اند دریچه‌ای نو در مضامین داستان کوتاه خلق کنند.

«فاطمه آراسته»، «سمانه انصاریون»، «علیرضا دشتی»، «شکیبا خسروی»، «سارا باروتیان» و «مهین پایمزد» از جمله هنرجویانی هستند که اثرشان در این کتاب منتشر شده است.

همچنین در دیگر صفحات به عطر سبز زیتون، داستان‌هایی از «فاطمه پهلوانی»، «زهرا حکیمی‌فر»، «الهه شهبازی»، «لیلی طهرانی»، «فریبا فیضی»، «سید حمزه موسوی» و «زهرا یعقوبی» نیز به چاپ رسیده است.

نکته قابل توجه در مورد این کتاب؛ انتشار اولین و آخرین اثر از مرحوم «ندا جعفری» هنرجوی فقید و سخت‌کوش دوره نویسنده شویم است. مرحومه جعفری چندی پیش بر اثر ابتلا به بیماری جان خود را از دست داد. اثر وی با عنوان «قصه بی پایان» یکی از چندین داستان کوتاهی است که در کتاب عطر سبز زیتون جای گرفت و برای همیشه جاودانه ماند.

مجموعه داستان کوتاه به عطر سبز زیتون با حمایت قابل تقدیر استاد سید علی شجاعی و همکاری مجموعه انتشارات «نیستان» در 144 صفحه، چند روزی است بر روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

عموم علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر انتشارات نیستان، این کتاب را از موسسه زیتون نیز تهیه نمایند.