به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، تلاش مجریان دوره‌های آموزشی آکادمی زیتون، دعوت از اساتیدی است که در حوزه کاری خود دارای پیشینه قابل توجه و تخصص و مهارت کافی هستند و این شاخصه در حقیقت قدمی است در راستای تحقق شعار آکادمی مبنی بر پیشرفت و تخصص.

یکی از دوره‌هایی که چند وقتی است در آکادمی زیتون آغاز شده و اتفاقا هم مورد توجه و استقبال هنرجویان قرار گرفته؛ دوره جامع «فتوشاپ» است و بدون تردید حضور «ساسان پناهی» استاد باسابقه این عرصه یکی از عوامل استقبال هنرجویان از این دوره بوده است.

پناهی سابقه طولانی در آموزش و تدریس فتوشاپ دارد و در مجامع علمی و هنری از جمله انجمن توسعه هنرهای تجسمی ایران و NAPP” (National Association of Photoshop Professionals" نیز عضویت داشته است.

وی در حال حاضر علاوه بر تدریس در کارگاه‌های آموزشی، موسسه‌ها و آموزشگاه‌های مختلف، تدریس در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه «سوره» را بر عهده دارد و با کوله‌باری از دانش و تجربه، همِ خود را بر آموزش این مهارت و انتقال دانسته‌هایش به هنرجویان قرار داده است و البته هنوز هم خود را بی‌نیاز از آموختن نمی‌داند.

آکادمی زیتون به بهانه پایان نخستین دوره جامع آموزش مقدماتی و پیشرفته فتوشاپ، دقایقی را میزبان استاد پناهی بود تا در گفتگویی صمیمی، از تجربیات‌ وی و چند و چون حضورش در موسسه زیتون بشنود.

پناهی در بخشی از این گفتگو به چگونگی حضورش در موسسه زیتون اشاره کرد و اظهار داشت: «بواسطه دوست خوبم استاد «مجید ناگهی» به موسسه زیتون معرفی شدم. بعد از آشنایی و جلساتی که داشتم، خوشبختانه قرار بر همکاری شد. محیط زیتون محیط بسیار خوبی است نه به این معنا که جاهای دیگر خوب نیستند، بلکه اینجا تمام دوستان برای فراهم کردن امکانات یک محیط مناسب آموزشی تلاش می‌کنند.»

وی که سابقه حضور و تدریس در مراکز مختلف آموزشی و دانشگاهی را دارد، تلاش آکادمی زیتون برای بهبود شرایط آموزشی را تحسین کرد و بیان داشت: «واقعیت این است که در موسسه زیتون تمام دوستان تلاش می‌کنند قدمی به جلو بردارند، در یک جا متوقف نمی‌شوند و به حال حاضر خود بسنده نمی‌کنند و این نکته بسیار خوب و قابل توجهی است.»

این استاد باسابقه توصیه‌ای هم به هنرجویان دوره‌های مختلف داشت و تاکید کرد: «مطالعه کنید، هیچ چیزی جای مطالعه را نمی‌گیرد. فقط باید خواند و در هر حوزه تخصصی که انسان وارد می‌شود، باید تا جایی که می‌تواند تلاش کند تا بهتر و بهتر شود. چون دنیا دنیای رقابت است، چه در تهران و ایران و چه خارج از ایران. هر کسی باید در مورد موضوع تخصصی خودش مطالعه مستمر داشته باشد و تا زمانی که مطالعه می‌کند می‌تواند سرپا بایستد. آن کسی که احساس کند دیگر به مطالعه نیازی ندارد و به منتهای علمی که دارد کار می‌کند رسیده، این آدم کارش تمام تمام است و وای به حال کسی که احساس کند استاد شده است. اینکه من تدریس را انتخاب کرده‌ام، یک قسمت آن انتقال علم و تجربه‌هایم است و بخش دیگر و مهم‌تر این است که چه سوالی مطرح می‌شود که من پاسخ آن را نمی‌دانم و در مطالعات بعدی باید به دنبال آن بروم و بیاموزم و بعد به مشتاقان آموزش، انتقال بدهم.»

متن کامل گفتگوی آکادمی زیتون با استاد ساسان پناهی را می‌توانید اینجا مشاهده نمایید.