روابط عمومی موسسه زیتون: یکی از دوره‌های آموزشی با سابقه و قدمت دار آکادمی زیتون؛ دوره آموزشی «خط معلی» زیر نظر استاد «محمدمهدی بحرینی» چهره هنرمند و محبوب هنرجویان آکادمی زیتون است.

سابقه حضور این هنرمند خوشنویس در موسسه زیتون به سال‌ها قبل یعنی زمان برگزاری دومین گردهمایی «مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام)» برمی‌گردد و از همان زمان پایه برگزاری دوره خط معلی در قالب مدرسه هنر موسسه زیتون گذاشته شد و روز به روز هم بر تعداد علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این دوره افزوده می‌شود.

از جمله هنرجویانی که اتفاقاً او هم سابقه چندین ترم شاگردی استاد بحرینی را دارد؛ «محبوبه صانعی» فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی، هنرمند و هنرجوی فعلی آکادمی زیتون است.

وی فعالیت هنری‌اش را با فراگیری خط نستعلیق به صورت آکادمیک و در انجمن خوشنویسان آغاز کرد. آموزش دوره تذهیب و بعد از آن دوره طراحی و نقاشی گام‌های بعدی این هنرجو برای ادامه مسیر زندگی‌اش در عرصه هنر بوده است.

محبوبه صانعی حدود چهار سال مشغول فراگیری نقاشی رنگ روغن بوده و با فاصله کمی از این آموزش، در سه نمایشگاه جمعی و یک نمایشگاه‌ انفرادی حضور پیدا کرده و حالا نزدیک به دو سال است در کلاس خط معلی و تایپوگرافی آکادمی زیتون حضور فعال دارد.

وی در گفتگو با موسسه زیتون از حضورش در دوره‌های آموزشی آکادمی گفت و در توصیف فضای عمومی کلاس‌ها به‌ویژه کلاس خط معلی اظهار داشت: کلاس خط معلی معنویتی دارد که من در کمتر کلاسی آن را تجربه کرده‌ام، ترکیبی از معنویت و عرفان که حس شیرینی دارد.

صانعی از حضور استاد بحرینی به عنوان عاملی که این معنویت را مضاعف کرده است یاد کرد و افزود: استاد بحرینی به‌واسطه تسلطی که به شعر دارند و مطالعات دقیق کتب دینی، در کنار آن روحیه مهربان و ارتباط خوب و صمیمانه‌ای که با هنرجویان دارند، فضای خوبی را بر کلاس حاکم کرده که به نوعی دل آدم اینجا گیر می‌کند و نمی‌خواهد دل بکند.

این هنرجوی باذوق در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این نکته هم تاکید کرد خیلی از دوستان با دیدن کلماتی که ایشان بر روی کاغذ کتابت می‌کنند، بغض می‌کنند و ما با دیدن نوشته‌هایشان گریه می‌کنیم. انگار کلمات روضه می‌خوانند، آن‌قدر فضا معنوی و خاص است که دوست نداریم ساعت کلاس تمام شود و برویم.

آکادمی؛ جامع دوره‌های مختلف آموزشی

صانعی یکی از ویژگی‌های موسسه زیتون را آرامش و امنیت حاکم بر فضای موسسه دانست و افزود: نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه در هر زمینه که احساس نیاز کنیم، اینجا کلاس دارد و این خیلی خوب است که جامع هنرها را در آکادمی داریم و هرکسی از هر قشر و با هر سلیقه می‌تواند به فضای آکادمی زیتون راه پیدا کند.

این هنرجو همچنین با دعوت از علاقه‌مندان به فراگیری آموزش‌های مختلف هنری به شرکت در این کلاس‌ها تصریح کرد: فضای آرام و معنوی حاکم بر موسسه که امنیت روحی روانی را ایجاد می‌کند، فضای بسیار مناسبی را برای هنرجویان ایجاد کرده است.

گفتگوی آکادمی زیتون با محبوبه صانعی را اینجا بخوانید