روابط عمومی موسسه زیتون: طی ماه‌های اخیر یکی از دوره‌هایی که ذیل مدرسه روانشناسی آکادمی زیتون برگزار شد و به‌واسطه حضور مشترک والدین و کودکان، جذابیت و اثرگذاری قابل‌توجهی داشت، دوره‌هایی بود که در قالب کارگاه‌های یک‌روزه و نیم‌روزه برگزار شد.

بخشی از مسئوولیت برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را «نرگس اصفهانی» مشاور و بازی‌درمانگر حوزه کودک و نوجوان عهده‌دار بود؛ برگزاری موفق چهار دوره «کارگاه کودک احساس؛ پرورش مسلمان سالم در دنیای معاصر»، کارگاه «کودک پس از کرونا»، دو دوره کارگاه «کودک شجاع من»، کارگاه «کودک توانا» و .... بخشی از ماحصل تلاش این بانوی دغدغه‌مند حوزه کودک است.

خانم اصفهانی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، با دایر کردن اتاق بازی در قسمتی از موسسه زیتون، امکان حضور و قرار گرفتن کودکان در فضای بازی منطبق با شرایط پرورش مهارت‌های فردی را برای بچه‌های سنین سه تا شش‌ساله فراهم نموده است.

آکادمی زیتون در گفتگویی با نرگس اصفهانی، از وی در خصوص چندوچون حضورش در موسسه زیتون، برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های فعلی و آتی‌اش برای کودکان سوالاتی پرسیده است.

وی در بخشی از این گفتگو مروری بر کارگاه «کودک احساس» داشت و چنین بیان کرد که طی سال‌ها کار و مطالعه، این نتیجه اثبات شده است که رابطه پدر و مادر با هم، تاثیر مستقیم روی رابطه با فرزند دارد؛ یعنی اگر حال رابطه والدین خوب نباشد، بالطبع خیلی حال رابطه‌شان با فرزندشان هم خوب نخواهد بود.

اصفهانی نقطه عطف این کارگاه را طراحی فضا جهت حضور مشترک والدین دانست و افزود: والدینی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند، ابتدای امر در مورد رابطه خودشان، کم‌وکاستی‌ها و اختلالات آن آگاه می‌شوند. در مرحله بعد سراغ ارتباط با فرزندان می‌رویم و در خصوص نوع تعامل سازنده پدر و مادر با فرزندان، آموزش‌هایی ارائه می‌شود.

این مشاور کودک توصیه جدی هم برای پدر و مادران داشت و تاکید کرد: کودکان را زیر هفت سال دریابید، توجه داشته باشید که زمان طلایی کودک؛ زیر هفت سال است. اگر ما بتوانیم در این زمان طلایی یک محیط یادگیرنده بدون فشار، همراه با بازی برای کودکان زیر هفت سال ایجاد کنیم، کمک بزرگی به رشد هوش‌های مختلف او می‌شود.

اصفهانی در بخش پایانی سخنانش به فضای موسسه زیتون نیز اشاره‌ای داشت و گفت: من طی این سال‌ها در محیط‌های زیاد و متفاوت با امکانات مختلف کار کردم. باید بگویم این امکانات فیزیکی نیست که آدم را در محیط کار نگه می‌دارد و به کار علاقه‌مند می‌کند، بلکه منابع انسانی است. منابع انسانی زیتون و عوامل اجرایی آکادمی حال من را خیلی خوب می‌کند و انرژی مثبتی که در فضای موسسه زیتون هست، حال مراجعین را هم خوب می‌کند و آنها هم این انرژی مثبت را دریافت کرده‌اند.

اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با نرگس اصفهانی و فعالیت‌هایش در موسسه زیتون هستید، متن کامل صحبت‌های وی با آکادمی را از اینجا دریافت و مطالعه نمایید.