به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، در راستای پویش‌های حمایتی موسسه زیتون از نیازمندان هموطن که ابتدای هر ماه قمری اجرا می‌شود، این بار و در آستانه سال نو، پویش «بچه‌های آسمان» با هدف تهیه کفش برای 200 کودک کار محله کوره‌پزخانه اطراف تهران راه‌اندازی شده است.

«حنانه دیوان بیگی» کارشناس شبکه‌های اجتماعی و مسئول اجرایی پویش بچه‌های آسمان، در تشریح ایده راه‌اندازی این پویش اظهار داشت: چندماهی است که موسسه زیتون ابتدای هر ماه قمری، تلاش دارد در یک پویش جمعی با جمع‌آوری صدقات و خیرات هموطنان و مخاطبان خود، طرحی را برای رفع نیازمندی هموطنانمان در گوشه و کنار کشور صورت ‌دهد.

همزمانی حلول ماه شعبان، اعیاد شعبانیه بویژه ولادت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) با روزهای منتهی به آغاز سال نو، ما را بر آن داشت تا این ماه گامی برای شاد کردن کودکان نیازمند صورت دهیم.

وی با اشاره به رصد وضعیت نابسامان و شرایط سخت زیست کودکان کار در محله کوره‌پزخانه تهران اظهار داشت: با همکاری گروه جهادی «فرات» که از گروه‌های جهادی فعال این منطقه هستند و بررسی وضعیت زندگی این کودکان که بواسطه سنگلاخی بودن و ناهمواری زمین محل سکونت‌شان، نیاز جدی به کفش دارند، تصمیم گرفتیم پویش این ماه را به خرید کفش برای کودکان این منطقه اختصاص دهیم.

کارشناس شبکه‌های اجتماعی موسسه زیتون با اذعان بر اینکه دغدغه مجموعه زیتون؛ عملی کردن ادعای ارادت‌ورزی به ساحت مقدس سیدالشهدا (علیه‌السلام) و یاری ایشان است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌هایی از این دست یقینا یکی از بهترین راه‌های ابراز محبت قلبی به حضرت حسین (علیه‌السلام) و عمل به رهنمودهای ایشان است که فرمودند: « انَّ حَوائِجَ النّاس الَیکُم مِن نِعَمِ اللّهِ عَلَیکُم، فَلا‌تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَجوزُوا النِّعَمَ؛ نیازهای مردم به شما، از نعمت‌های خداوند بر شماست، پس از نعمت‌ها ملول نشوید و آنها را برآورده سازید»

به گفته دیوان‌بیگی، در پویش بچه‌های آسمان، خرید کفش برای 200 کودک کار هدف‌گذاری شده که سهم هر فرد 20 هزارتومان است. خوشبختانه این طرح با استقبال خوب مخاطبان شبکه اجتماعی «مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام)» مواجه و در فاصله چند روز از آغاز طرح، مبلغ 15 میلیون تومان از محل صدقات و کمک‌های انسان‌دوستانه جمع‌آوری شد و با توجه به نقطه هدف ما که مبلغ 20 میلیون تومان است، امیدواریم طی روزهای باقی مانده، این مبلغ نیز جمع‌آوری و سپس کار خرید و اهدا کفش به این کودکان را آغاز نماییم.

پویش بچه‌های آسمان قرار است همزمان با ایام خجسته نیمه شعبان اجرا شود و مخاطبان مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) نیز از طریق پوشش تصویری این مراسم در جریان کامل اهدا هدایا به کودکان قرار خواهند گرفت.

عموم خیرین و علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح انسان‌دوستانه می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی imamhussain_lovers@ از جزئیات این پویش مطلع و کمک‌های خود را به شماره حساب 020-00149308-02 و یا شماره کارت 9185-6734-0610-6221 واریز نمایند.