همه ما که در خارج از ایران زندگی می‎کنیم، با این مشکل دست به گریبان بوده‌ایم که در بسیاری از مواقع در پاسخ سوالات دوستانمان از دینمان، اغلب یکی از اتفاق‏‌های مذهبی را بیان می‌کنیم  و واقعه عاشورا و زندگی امام حسین (علیه‌السلام) همیشه گزینه اول است.

 

ابتدا در «گوگل» جستجو می‏‌کردیم تا تصاویر عزاداری‏‌مان را نشان دهیم. اما به نتایج عجیبی می‌رسیدیم. اولین بار که درباره امام حسین(علیه‌السلام) به زبان انگلیسی جستجو کردم، به چیزهایی رسیدم که تاسف‌آور بودند. جز تصاویر خشنی از عزاداران چیز دیگری نبود. همه مذهبی‎هایی که در خارج از ایران زندگی می‎کنند، کم و بیش با این مشکل روبه‌‏رو هستند؛ بنابراین از بین بردن این چهره و یا تصور درباره عزادای امام حسین(علیه‌السلام) دغدغه بسیاری از ساکنین شیعه اینجاست.  اعتقادات شیعه در دیگر کشورها در اقلیت است. یک فرقه مذهبی مسیحی در اینجا مقالات خود را نزدیک به هزار زبان دنیا منتشر می‌‏کند. اما متاسفانه اعتقادات شیعیان و مباحث دینی به خصوص با موضوع عاشورا و نهضت امام حسین (علیه‌السلام) بسیار کمرنگ است. 

 

خوشبختانه بعد از اینکه با کمپین ویکی حسین در اینستاگرام آشنا شدم، هدف کمپین مرا جذب کرد. بعد از دیدن تبلیغات کمپین، به این فکر کردم که می‏‌توانم آدم‌‏هایی با دغدغه را دور هم جمع کنم. با وجود این کمپین، ما هم می‌‏توانیم امیدوار و خوشحال باشیم که مقالات شیعی حداقل به زبان انگلیسی، انتشار پیدا می‎‌کند و می‌توانیم برای ترویج این فرهنگ قدمی برداریم.