به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، طرح «بازگشت به خانه» عنوان طرحی است که به ابتکار مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) موسسه زیتون و با همکاری «انجمن آزادی زندانیان» شهرستان ری، در فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی و اجرا شد.

در این طرح که همزمان با دهه کرامت و نخستین روزهای ماه ذی‌القعده صورت گرفت، با انتشار فراخوانی از مخاطبان و خیران همراه این مجمع خواسته شد از محل نذورات و صدقات اول ماه خود، هریک با واریز یک سهم به ارزش 20 هزار تومان در امر آزادی بانویی که به‌واسطه بدهی مبلغ 10 میلیون تومان در زندان و دور از خانواده و تنها فرزندش بسر می‌برد، مشارکت نمایند.

خوشبختانه این طرح با استقبال قابل‌تحسین هموطنان خیر و انسان‌دوست قرار گرفت و ظرف تنها دو روز از آغاز پویش، مبلغ 11.125.000 میلیون تومان جمع‌آوری شد.

از آنجایی که مبلغ اهدایی بیش از هزینه مورد نظر طرح بود، با هماهنگی انجمن آزادی زندانیان شهرستان ری مقرر شد مازاد این مبلغ صرف آزادی زندانی دیگری شود که با توجه به قسط‌بندی بدهی، با حدود یک میلیون تومان مبلغ کمک خیران، امیدوار به آزادی از زندان و بازگشت به خانه باشد.

طرح بازگشت به خانه در ادامه قرار ماهانه موسسه زیتون صورت گرفت؛ قراری که از ابتدای ماه محرم سال گذشته با هدف گره‌گشایی از کار نیازمندان و حمایت از محرومان و هموطنان نیازمند راه‌اندازی شد و خوشبختانه تاکنون با طرح‌های مختلف توانسته است نقشی بسزا در گسترش روحیه همدلی و مهربانی در جامعه ایفا نماید و همچنان تلاش می‌کند طی ماه‌های آتی نیز به این وظیفه اجتماعی خود در قبال هموطنان جامه عمل بپوشاند.

صفحه اینستاگرام مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) به نشانی imamhussain_lovers@ در اختیار عموم مخاطبان و خیرانی است که تمایل به آشنایی با این فعالیت‌ها و البته مشارکت فعال در طرح‌های آتی دارند.