به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، چند سالی است روز 18 تیرماه مقارن با سالروز درگذشت «مهدی آذر یزدی» نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شده است.

امسال روز ادبیات کودک و نوجوان با اعیاد ماه ذی‌الحجه و به‌ویژه عید سعید قربان همزمان شده است. مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) با توجه به این همزمانی و در راستای معرفی کتاب‌هایی با محوریت معارف حسینی به والدینی که دغدغه شناساندن امام حسین (علیه‌السلام) به فرزندان خود را دارند، عیدانه ویژه‌ای را تدارک دیده است.

در این بسته پیشنهادی، هشت عنوان کتاب داستانی از نویسندگان برجسته حوزه ادبیات کودک و نوجوان معرفی شده است که ویژه این گروه سنی به نگارش درآمده و موضوع اصلی آنها به داستان عاشورا و کربلا، شخصیت امام حسین (علیه‌السلام) و اهل‌بیت ایشان و همچنین سرگذشت یاران و اصحاب امام اختصاص دارد.

کتاب «فصل خوب پیوستن» اثر قابل تحسین «سید مهدی شجاعی» یکی از این عناوین هشت‌گانه است که به زندگی «مسلم بن عوسجه» و چگونگی پیوستن او به کاروان امام و سپس شهادت وی می‌پردازد.

«زهرا زواریان» از دیگر نویسندگانی است که با اثر خواندنی «اسبی که دو بال داشت» به مخاطبان معرفی شده است. این داستان پیرامون «ذوالجناح» اسب امام حسین (علیه‌السلام) و ماجرای وفاداری این حیوان به امام نوشته شده است.

«بچه‌های فرات» به قلم «لیلا قربانی» کتابی ویژه گروه سنی نوجوان است. نویسنده در این اثر تلاش کرده با بیان سرگذشت سه نوجوانی که عزم پیوستن به امام را دارند، روایتی نو از واقعه کربلا را برای خواننده اثر خود شرح دهد.

از دیگر داستان‌هایی که در بسته پیشنهادی عیدانه مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) معرفی شده است می‌توان به داستان «یک کار خوب» اثر «محمود پور وهاب»، «قهرمانان کربلا» نوشته «منصوره مصطفی‌زاده»، «10 قصه عاشورایی» به قلم «فریبا کلهر»، «خون خدا» از «محسن نعما» و کتاب داستانی «خداحافظ درختان سرو» از آثار «مژگان شیخی» اشاره کرد.

این آثار تنها بخشی از کتاب‌هایی است که با زبانی کودکانه و قابل فهم، به بیان واقعیت داستان کربلا پرداخته است و مطمئناً آثار خواندنی بسیاری از دیگر نویسندگان حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است که می‌تواند همراه خوب کودکان و نوجوانان باشد.

کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) منبع کامل و موثقی از کتب متعدد با محوریت معارف حسینی است که با نشانی اینترنتی www.hussainlib.com در دسترس همه علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار دارد.