به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، با نزدیک شدن به ایام دهه اول ماه محرم، موسسه زیتون همچون سال‌های گذشته با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی، آماده برگزاری مجلس سوگواری شهادت حضرت حسین بن علی (علیه‌السلام) می‌شود.

مراسم سیاه‌پوشان از برنامه‌هایی است که هرساله در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی هیئت مرکزی مراسم محرم موسسه زیتون، امسال این مراسم روز جمعه هفتم مردادماه از ساعت 15 آغاز می‌شود و کتیبه‌های مزین به نام حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) و پارچه‌های مشکی به نشانه آغاز ماه عزای آن حضرت، در فضای داخلی و بیرونی موسسه نصب خواهد شد.

همچنین برنامه عزاداری دهه اول ماه محرم به مدت هفت شب و از 11 مردادماه مصادف با شب پنجم ماه محرم آغاز می‌شود. این مراسم تا 17 مردادماه برابر با شام غریبان حسینی ادامه خواهد داشت.

مراسم عزاداری از ساعت 20 با قرائت زیارت عاشورا آغاز و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، برنامه سخنرانی و مدیحه‌سرایی توسط ذاکران و مداحان آل الله برگزار می‌شود.

با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت مهمانان و عزاداران حسینی، این مراسم در فضای باز موسسه و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری فیزیکی، الزام به استفاده از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن دست‌ها و همچنین رعایت بهداشت در پذیرایی از مهمانان همراه خواهد بود.

جهت بهره‌مندی حداکثری از فیوضات این مراسم معنوی، با هماهنگی صورت گرفته، برنامه سخنرانی و عزاداری به صورت همزمان از طریق صفحه اینستاگرام مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) به نشانی IMAMHUSSAIN_LOVRES@ و نیز وب‌سایت کرب و بلا به نشانی www.karbobala.com برای عزاداران پخش خواهد شد.

عموم بانیان خیر که قصد مشارکت در برگزاری این مراسم اعم از همکاری در اجرای مراسم، تامین هزینه‌های برگزاری و همچنین تامین تجهیزات و ملزومات را دارند، می‌توانند با مسئولان برگزاری مراسم از طریق شماره 09128384254 «امیرحسین موذن» و شماره 09124845804 «نوید جمشید نژاد» تماس حاصل نمایند.

همچنین شماره کارت 5022297000046048 و شماره شبا 290570037281013504617101 به نام موسسه زیتون برای کمک‌های نقدی دوستداران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در نظر گرفته‌ شده است. خیرانی که تمایل به مشارکت در تامین هزینه مراسم را دارند، لطفاً پس از واریز مبالغ اهدایی، اطلاعات پرداخت را از طریق پیام‌رسان واتس اپ به شماره 09354151854 ارسال نمایند.