یکی از مشکلاتی که من به عنوان یکی از والدین با فرزندانی که در خارج از فضای ایران بزرگ می‌‏شوند، دارم، توضیح مسائل دینی است. نسل امروزی که در فضای خارج از ایران به دنیا آمده است و بزرگ می‌‏شود، از داستان‏‌هایم درباره امام حسین (علیه‌السلام) استقبال نمی‏‌کند.

 

او تا خود در فضای وب به جست‌وجو نپردازد و به صورت آنلاین از منابع معتبر به سوالاتش نرسد، حرف من را باور نخواهد کرد. من هر چه به او درباره عاشورا، زندگی امام حسین (علیه‌السلام)، هدف و سیره او بگویم، قبول نخواهد کرد. او خود باید به جواب سوالاتش برسد.

 

موضوع اما زمانی نگران‎کننده می‎شود که بدانیم درباره امام حسین (علیه‌السلام) خوراک محتوایی مناسب، معتبر و قابل استنادی وجود ندارد و این برای خانواده‎‏هایی که پرورش معنوی فرزندان برایشان اهمیت دارد، نگران‎کننده است. به نظرم وجود دانشنامه تخصصی با موضوع و محوریت امام حسین (علیه‌السلام) برای ذهن کنجکاو فرزندان‎ ما که علاقه‌مند‎ به دانستن و جست‏وجو هستند، می‌‏تواند خیلی مناسب باشد. 

 

اما حال من به عنوان یکی از والدین نگران، منابعی که فرزندم برای رسیدن به جواب سوالاتش به آن مراجعه می‌کند، نخواهم بود. چراکه می‌دانم از یک منبع معتبر اینترنتی که در حوزه امام حسین (علیه‌السلام) به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، مراجعه کرده است.