به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، بیست و نهمین اپیزود از مجموعه پادکست «نیوفلدر» با عنوان «چه می‌کنید اگر صبحِ روزی که عصرش کشته می‌شوید، قاتل‌تان را ببینید؟» نوشته «سید محمدعلی هاشمی سهی» هنرجوی دوره دوم کارگاه «نیوفلدر» با ویرایش و کارگردانی «یاسین حجازی» منتشر شد.

این پادکست با محوریت ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس و نویسنده عربستانی نوشته شده و راوی، شنونده را در هیئت یک توریست از اکتبر سال 2018 یعنی زمان ترور رمزآلود این نویسنده و منتقد عربستانی، به عاشورای سال 61 هجری می‌برد.

هاشمی سهی نویسنده متن این پادکست، فارغ‌التحصیل رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت و از هنرجویان دوره دوم کارگاه نیوفلدر است.

وی در گفتگویی با آکادمی زیتون در خصوص ایده این متن اظهار داشت: ایده متن از دل کارگاه نیوفلدر و بعد از طرح موضوع ترور و فضای تروریستی که نسبت به اسلام وجود دارد، به دست آمد و بعد از ارائه متن‌های مختلف، نهایتاً موضوع پیشنهادی بنده با محوریت ترور خاشقچی نویسنده عربستانی به عنوان موضوع پادکست تائید شد.

هاشمی سهی در ادامه افزود: این متن از ابتدا تا انتهای کار و نهایتاً رسیدن به مرحله انتشار، چندین مرتبه ویرایش و بازنویسی شد و من هم سعی کردم با بهره‌گیری از مباحث طرح شده در کارگاه، راهنمایی استاد و نیز جستجوی منابع متعدد، متنی قوی بنویسم و تلاش خود را به کار بستم تا برداشتی صحیح از امام حسین (علیه‌السلام) داشته باشم.

این نویسنده و فعال حوزه رسانه با اشاره به اینکه قصد دارد متن بعدی خود را به «بشر بن سوط همدانی» از لشکریان عمرسعد در واقعه کربلا اختصاص دهد، تصریح کرد: نوشتن از شخصیت‌های پیروز سخت است؛ چون نویسنده برای معرفی آنها گاه به فضای تمجید کشیده می‌شود و نزدیک کردن این افراد به آدم‌های معمولی سخت است اما نوشتن از افراد شکست‌خورده به این دلیل که همه آدم‌ها به هرحال مرتکب خطا و اشتباه می‌شوند، راحت‌تر است و انسان را به این فکر می‌برد که نکند من هم به سرنوشت او دچار شوم و به نوعی احساس نزدیکی می‌کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو فضای موسسه زیتون را فضایی صمیمی توصیف کرد که با فاصله گرفتن از چارچوب معمول موسسه‌های آموزشی، بستری توام با آرامش را برای هنرجویان فراهم نموده است.

محمدعلی هاشمی سهی خطاب به همه علاقه‌مندان فراگیری نوشتن پادکست اظهار داشت: قصد کارگاه نیوفلدر، آموزش چطور نوشتن نیست بلکه نشان دادن راه فکر کردن به هنرجو است و بعد از آن دیگر اینخود فرد است که تصمیم می‌گیرد چه موضوعی را انتخاب کند، چگونه آن را بپروراند و با چه طرز فکری آن را پیش ببرد.

علاقه‌مندان به شنیدن بیست و نهمین اپیزود پادکست نیوفلدر با عنوان چه می‌کنید اگر صبحِ روزی که عصرش کشته می‌شوید، قاتل‌تان را ببینید؟ می‌توانند این متن صوتی را در «اپل پادکست»، «گوگل پادکست» و «کست باکس» بشنوند.