به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، طرح «#مهر_ بانی_می‌خواهد» عنوان پویشی است که به تازگی با همکاری مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) و انجمن روشنگران فردای کودک «ارفک» و با هدف حمایت از تحصیل کودکان مناطق محروم و کودکان کار، آغاز شده است.

از آنجایی که نزدیک به یک ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد و هنوز کودکان بسیاری هستند که به دلایلی ازجمله عدم توانایی تامین مایحتاج تحصیلی و لوازم‌التحریر، از رفتن به مدرسه و شرکت در کلاس‌های درس محروم مانده‌اند، از این رو مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) وابسته به موسسه زیتون، با توجه به رسالت خود در راستای محرومیت‌زدایی، این بار با انجمن مردم‌نهاد ارفک همراه شده است و قصد دارد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، بخشی از مایحتاج کودکان محروم مانده از تحصیل را برطرف نماید.

انجمن ارفک، موسسه‌ای مردم‌نهاد است که از اواخر دهه 80 فعالیت‌های داوطلبانه‌ای در راستای آموزش کودکان کار صورت داده و تلاش نموده است مطابق با حفظ کرامت انسانی و پایبندی به مفاد پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک، اقدامات موثری جهت آموزش کودکان کار ارائه نماید. با آغاز سال تحصیلی 1401، این انجمن با شعار «به امید اینکه هیچ کودکی به خاطر نداشتن کوله و لوازم التحریر از تحصیل محروم نماند» تصمیم گرفت در قالب پویش مردمی، تعدادی کوله‌پشتی مجهز به نوشت‌افزار را تهیه و میان کودکان مناطق محروم و کودکان کار توزیع نماید و در این مسیر با حمایت موسسه زیتون و مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام)، امیدوار به تحقق اهداف این پویش است.

خوشبختانه با گذشت تنها یک هفته از آغاز فراخوان و علیرغم محدودیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی و پیا‌م‌ رسان‌ها، با کمک بانیان خیر و هموطنان نوع‌دوست، بیش از سه میلیون تومان کمک جمع‌آوری شده است و بانیان این طرح همچنان منتظر همدلی خیران جهت تامین مبلغ مورد نظر هستند.

سهم هر فرد برای مشارکت در این طرح، مبلغ 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان جهت شرکت در این پویش می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت 4084-0006-2970-5022 و یا شماره‌حساب 3-13504617-8100-372 به نام موسسه زیتون واریز نمایند.