به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، کار وام‌دهی به متقاضیان واجدالشرایط صندوق قرض‌الحسنه زیارت که به دلیل کسر بودجه صندوق متوقف شده است، آذرماه سال جاری از سر گرفته خواهد شد.

مسئول صندوق قرض‌الحسنه زیارت در تشریح عملکرد این صندوق طی ماه‌های محرم و صفر به‌ویژه ایام اربعین حسینی، استقبال متقاضیان تسهیلات این صندوق را بسیار چشمگیر خواند و اظهار داشت: با توجه به اعتبار موجود، بیش از 1000 نفر از افراد واجدالشرایط همچنان در لیست انتظار وام‌گیرندگان صندوق زیارت قرار دارند.

به گفته «نوید جمشید نژاد» تقاضای فزاینده مشتاقان سفر به عتبات عالیات از سویی و کاهش اعتبار و توان حداقلی صندوق زیارت در اعطای وام، متاسفانه سبب شد نتوانیم به نحو احسن درخواست‌های متقاضیان وام را برآورده نماییم اما با این وجود، 25 نفر از افراد واجدالشرایط با استفاده از اعتبار موجود، موفق به سفر به عتبات عالیات و حضور در زیارت اربعین سیدالشهدا (علیه‌السلام) شدند.

وی با اشاره به مشارکت قریب به 600 سپرده‌گذار در سیر فعالیت صندوق زیارت از ابتدا تاکنون اظهار داشت: اعطای مبلغی در حدود 1200000000 تومان اعتبار به متقاضیان، ماحصل اعتماد این سپرده‌گذاران است و امیدواریم با عملکرد شایسته و خدمت‌رسانی به دوستداران زیارت عتبات عالیات، پاسخگوی این اعتماد باشیم.

مسئول صندوق زیارت در خاتمه خاطرنشان کرد فرایند وام‌دهی به متقاضیان واجدالشرایط با بازپرداخت وام‌ها و تامین اعتبار لازم، طی سه ماهه آینده از سر گرفته خواهد شد.

صندوق قرض‌الحسنه زیارت از مهم‌ترین پروژه‌های فعال موسسه زیتون است که از آبان ماه سال 1395 فعالیت خود را با شعار «تلاش برای تحقق آرزوی زیارت نرفته‌ها» آغاز کرده و تاکنون توانسته است با جذب مشارکت‌های مردمی و جلب اعتماد سپرده‌گذاران، گام بلندی در جهت تحقق این شعار بردارد و البته امیدوار است با حمایت بیشتر خیران، سهم بیشتری در هموار کردن سفر کربلا نرفته‌ها ایفا نماید.