روابط عمومی موسسه زیتون: در میان مجموعه پروژه‌های فعال موسسه زیتون، آکادمی زیتون با طراحی و اجرای دوره‌های مختلف آموزشی مطابق با نیاز روز جامعه، ارتباط زنده و پویایی با مخاطبان از گروه‌های سنی مختلف، جنسیت، محل سکونت و رشته‌های تحصیلی دارد.

اهمیت این موضوع زمانی بارزتر می‌شود که بدانیم گستردگی مخاطبان این مجموعه، از مرزهای داخلی نیز فراتر رفته است و خوشبختانه شاهد استقبال کاربران کشورهای مختلف از برخی دوره‌های آموزشی آکادمی زیتون هستیم.

از طرفی مجریان و متصدیان موسسه از ابتدا با شعار «پیشرفت و تخصص» داعیه‌دار فراهم نمودن بستر مناسب جهت شکوفایی استعداد و بالفعل نمودن قابلیت‌های بالقوه مخاطبان خود بوده‌اند و در این راستا با بهره‌مندی از حضور اساتید حرفه‌ای، تغییر و به‌روزرسانی سازوکارهای آموزشی و طراحی کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف تئوری و عملی در دو قالب حضوری و مجازی، سعی در عملی نمودن این شعار داشته‌اند.

در میان کارگاه‌هایی که با استقبال هنرجویان مواجه بوده و به دنبال آن به دستاورد ملموس و بازده عینی منتج شده است می‌توان به کارگاه «تایپوگرافی» اشاره کرد که از تیرماه سال 1400 با تدریس استاد «محمد محمدی» آغاز شد.

آموزش خط «کوفی بنایی»، «ارشا»، «مینیمالی از ثلث» و «چیدمان حروف» عناوین سرفصل‌های آموزشی این دوره بود و هنرجویان شرکت‌کننده با پشت سر گذاشتن این مجموعه کارگاه‌ها، موفق به خلق آثار هنری شده‌اند که علاوه بر پرورش و اقنای ذائقه هنری، اشتغال‌زایی و کسب درآمد قابل‌توجهی را به همراه داشته است.

اما خصیصه ویژه دوره تایپوگرافی، اختصاص داشتن این دوره به حضور بانوان هنرجو بوده است که به نوعی این دوره را از سایر کلاس‌های آموزشی آکادمی زیتون متمایز نموده است. نکته‌ای که چرایی آن شاید برای بسیاری از مخاطبان ایجاد سوال نموده باشد. مدرس هنرمند و کاربلد این کارگاه که البته مطالعات گسترده‌ای در زمینه نقش و جایگاه زنان در منطقه خاورمیانه به‌ویژه در ایران داشته و بر ضرورت رشد و بالندگی بانوان در جامعه اسلامی تاکید ویژه دارد، معتقد است هنوز زنان به جایگاه واقعی خود در جامعه اسلامی نرسیده‌اند.

به گفته محمدی طی سال‌های بعد از انقلاب، شاهد آن بوده‌ایم که از سوی گروه‌های مختلف فکری- سیاسی در داخل یا خارج از کشور این‌گونه القا شده که زنان در محیط بسته محصور مانده و از تقویت و بروز و ظهور مهارت‌ها و دانش خود بازمانده‌اند.

از طرفی هم در منابر و تریبون‌های مختلف با تکیه بر آموزه‌های دینی، سخنان بسیاری در خصوص نقش و جایگاه واقعی زنان و حق مسلم آنان برای رسیدن به درجات بالای علمی و مهارتی به زبان آورده شده اما به واقع کار عملی خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. در حالی که این نیاز یک جامعه اسلامی است که زن مسلمان جایگاه واقعی خود را بیاید و موفقیت و رشد استعدادهای خود را با تمام وجود لمس کند.

به اعتقاد این چهره هنری، اسلام به هیچ عنوان مخالف حضور و پیشرفت زنان در جامعه نیست و در صورتی که زن در جایگاه درست خودش قرار بگیرد و حرمت فطری او حفظ شود، می‌تواند به بسیاری از موفقیت‌ها دست یابد.

کسب درآمد در کنار فراگیری مهارت و نقش‌آفرینی در اقتصاد خانواده به عنوان فرد مولد و کارآفرین از دیگر محاسن اختصاص این کارگاه به بانوان هنرجو بوده که محمدی بر آن تاکید کرده و البته تصریح داشته است به لحاظ جامعه‌شناسی نیز این‌گونه فعالیت‌ها سبب هویت بخشی به زنان به عنوان قشر فعال جامعه و رد ادعای محصور بودن بانوان ایرانی خواهد شد.

لازم به ذکر است تاکنون سه دوره کارگاه تایپوگرافی با موفقیت به پایان رسیده و مجموعه‌ای از آثار هنری هنرجویان، در قالب پوستر گردآوری و به فراخور زمان در صفحات اختصاصی آکادمی زیتون منتشر خواهد شد.