به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، وب‌سایت تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) «کرب و بلا» از نخستین پروژه‌های موسسه زیتون است که از سال 1384 و همزمان با آغاز به کار این موسسه، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

تولید، جمع‌آوری و انتشار روزانه اخبار و رویدادهای مرتبط با حوزه معارف حسینی، انتشار مقالات تخصصی، گفتگو با پژوهشگران و ... از جمله مطالبی بود که در گام نخست کار، روی خروجی این وب‌سایت قرار گرفت.

با گذشت زمان و با انتشار انبوه محتواهای تخصصی و دسته بندی شده ذیل سرفصل‌های متنوع از جمله «معرفی اصحاب، یاران، اهل‌بیت، قاتلان و دشمنان»، «امام حسین (علیه‌السلام) از نگاه شاعران، ادیبان، نویسندگان شیعه، سنی و غیرمسلمان»، «آشنایی با آئین‌های عزاداری در جهان»، «معرفی ستایشگران و ذاکران از گذشته تاکنون»، «امام حسین (علیه‌السلام) در قرآن»، «برکات زیارت سیدالشهدا (علیه‌السلام)، انتشار ده ها عنوان پرونده موضوعی و نیز انتشار تصاویر از حرمین کربلای معلی، این وب‌سایت به منبع قابل‌اطمینان پژوهشگرانی تبدیل شده است که در جستجوی محتوای علمی تخصصی با محوریت امام حسین (علیه‌السلام) هستند.

اما یکی دیگر از کار ویژه‌های کارشناسان سایت کرب و بلا، معرفی کتاب‌هایی است که در حوزه معارف حسینی چاپ و منتشر شده‌اند. با توجه به وجود منابع متعدد مکتوب و دیجیتال در کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) موسسه زیتون به عنوان بزرگترین کتابخانه تخصصی این حوزه و ضرورت معرفی این منابع به علاقه‌مندان و پژوهشگران، کار معرفی کتاب با سرفصل «بازخوانی کتاب‌های عاشورایی» آغاز شد و طی چند ماه اخیر بیش از 45 جلد کتاب به تفصیل معرفی شده‌ است.

«نگاهی متفاوت به تراژدی کربلا»، «از شور تا شعور حسینی»، «معجزه عاشورا»، «بانوی کربلا»، «کتاب آه؛ بازخوانی مقتل حسین بن علی (علیه‌السلام)» و «حسین از زبان حسین» عناوینی از مجموعه کتاب‌هایی است که در قالب کتاب‌های عاشورایی معرفی و در اختیار خوانندگان و کاربران قرار گرفته است.

برای آشنایی بیشتر با عناوین کتاب‌های تخصصی حوزه معارف حسینی می‌توانید به وب‌سایت کرب و بلا به نشانی www.karbobala.com مراجعه نمایید. همچنین با مراجعه به وب‌سایت کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) به نشانی اینترنتی www.hussainlib.com از کتب و منابع مکتوب و دیجیتال به زبان‌های مختلف بهره‌مند شوید.