به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) با نام اختصاری «ویکی حسین (علیه‌السلام)» از پروژه‌های مهم و کلیدی موسسه زیتون است که در ششمین سال فعالیت خود به پیشرفت کمی و کیفی قابل ‌توجهی رسیده است.

افزایش موضوعی مداخل و رده‌ها همچنین تولید محتوای جدید در کنار به‌ روزرسانی و تکمیل محتوای موجود، بخشی از آن چیزی است که در راستای تبدیل‌ شدن به مرجعیت علمی در حوزه معارف حسینی به صورت مستمر در اولویت کار مجریان و کارشناسان این پروژه قرار داشته است.

«ادبیات»، «هنر»، «تاریخ اجتماعی»، «ادیان و مذاهب» و «تاریخ و جغرافیا» عناوین صفحات مختلف این دانشنامه است و ذیل هریک از این عناوین، داده‌های مختلف و متنوعی در قالب مداخل و رده‌ها تولید و منتشر شده است.

خوشبختانه ویکی حسین (علیه‌السلام) به فاصله شش سال از آغاز فعالیت خود مورد استقبال و رجوع کاربران و جستجوگرانی از ایران و دیگر کشورهای جهان قرار گرفته است که برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود به این دانشنامه اعتماد کرده‌اند که افزایش میزان بازدید از صفحات این دانشنامه الکترونیکی به حدود 4k کلیک طی دو ماه محرم و صفر سال جاری تاییدی بر این امر است.

نکته قابل توجه اضافه شدن تعداد زیادی کاربر به جمع کاربران دانشنامه است، هرچند علیرغم تدابیر انجام‌ شده در تغییر سرور سایت به سرور داخلی، محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به نت، افت سرعت بارگذاری محتویات و به تبع آن کاهش روند به‌ روزرسانی سایت همچنین قطعی‌های موقت و کوتاه‌مدت طی ماه‌های اخیر منجر به از دست رفتن بخشی از کاربران شد.

دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) با نشانی اینترنتی www.wikihussain.com در دسترس عموم کاربران علاقه‌مند و پرسشگر حوزه معارف حسینی است.