روابط عمومی موسسه زیتون: صفاتی چون آزادگی، عزت‌مداری، صداقت و ... از بایسته‌های اخلاقی است که استحکام روابط بین فردی و اجتماعی انسان‌ها فارغ از دین و نژاد و مذهب را موجب می‌شود و التزام به این صفات در مکاتب مختلف فکری از جمله مکتب اسلام و توصیه‌های ائمه معصومین (علیهم‌السلام) به شکلی ویژه تجلی یافته و به عنوان سیره و مرام رفتاری آن بزرگواران نام گرفته است.

بدون تردید ترویج این سیره رفتاری است که می‌تواند بدون نیاز به امر و نهی‌ها و اجبارها فطرت انسان‌ها را با خود همراه نماید و به جهانی‌شدن اخلاق انسانی منجر شود.

موضوعی که چند وقتی است مورد توجه کارشناسان پروژه مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) قرار گرفته و خروجی آن در تولید و انتشار محتوای تصویری و متنی با هشتگ «مرام _حسینی» در صفحه imamhussain_lovers قابل مشاهده است.

مرام حسینی سبک زندگی افرادی از گوشه و کنار جهان را توصیف و معرفی می‌کند که با رفتار و سلوک‌شان موجب انتشار حس خوب انسان بودن می‌شوند، افرادی که به‌واسطه محبت و معرفت قلبی به ساحت مقدس سیدالشهدا (علیه‌السلام) خود را ملزم به رعایت ویژگی‌های انسانی مورد تاکید ایشان می‌دانند و البته در کنار این‌ها از افرادی هم نام برده می‌شود که حتی نام حسین بن علی (علیه‌السلام) را نشنیده و شناختی از ایشان ندارند اما رفتار و مرامی شبیه آن حضرت دارند.

ذیل این عنوان تاکنون سلسله پست‌های موقت و ثابت در صفحه اینستاگرام مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) تولید و منتشر شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به معرفی «مهاتما گاندی» رهبر مبارز هندوستان اشاره کرد که با الگو گرفتن از نهضت حسینی در برابر استعمار و استبداد ایستادگی کرد

گزارش نذر فرهنگی «حسین احمدی کرمانشاهی» و «نگین فاضلی» اعضای فعال انجمن «یوزپلنگ ایرانی» روایت دیگری از مرام حسینی است. زوج جوانی که در سال 1395 همزمان با ایام اربعین حسینی تصمیم می‌گیرند نذری متفاوت داشته باشند و برای نجات جان این گونه حیوانی، آبشخوری در منطقه «نایبندان» طبس احداث کردند.

مرام حسینی یکی از چندین پروژه تولید محتوایی است که با هدف معرفی جهانی امام حسین (علیه‌السلام) اجرایی شده و طی زمان کوتاهی که از انتشار این رشته پست‌ها می‌گذرد، نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است.

البته کارشناسان این صفحه مانند همیشه مخاطبان خود را در تولید این نوع محتوا سهیم نموده و از آنان دعوت کرده‌اند چنانچه موضوع قابل روایتی ذیل این هشتگ دارند ارسال نمایند.

صفحه مجازی مجمع دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) با نشانی IMAMHUSSAIN_LOVRES@ در دسترس کاربران شبکه اینستاگرام قرار دارد.