به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، نسخه فرانسوی‌زبان دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

کارشناس پروژه ویکی حسین (علیه‌السلام) با اعلام این خبر اظهار داشت: این دانشنامه در حال حاضر داده‌های متنوع و مختلفی به زبان فارسی و انگلیسی تولید و منتشر نموده که حاصل آن بارگذاری بیش از 3500 مدخل به زبان فارسی و بیش از 500 مدخل به زبان انگلیسی در رده‌های مختلف از جمله «اشخاص» با زیرمجموعه شهدای کربلا، اسیران کربلا و قاتلین، «آیین و مناسک»، «اماکن» شامل حرم‌ها، تکیه‌ها و امام باره‌ها، «کتب»، «مولفین» و... است.

اما آنچه این روزها به عنوان اولویت فعالیت کارشناسان این دانشنامه قرار گرفته، تولید و بارگذاری محتوا به سایر زبان‌های زنده دنیا است تا از رهگذر افزوده شدن زبان جدید، نیاز جمع دیگری از کاربران و پرسشگران حوزه معارف حسینی در کشورهای مختلف دنیا مرتفع شود.

این امر با توجه به اهمیت رفع نیاز و پاسخگویی به شبهات و سوالات کاربران دنیای مجازی پیرامون رویدادی به نام عاشورا و شخصیتی به نام حسین بن علی (علیه‌السلام) و مفاهیم حول این موضوع در دستور کار قرار گرفت و به دنبال آن و همزمان با روزهای آغازین ماه محرم‌الحرام، فراخوانی با عنوان «کشتی نجات» جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هدف افزوده شدن زبان فرانسه به این دانشنامه منتشر شد.

به گفته «حدیثه راهدار بیک» با فراخوان صورت گرفته، مقدار قابل‌توجهی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و به دنبال آن فرایند تولید و انتشار محتوا برای نسخه فرانسوی دانشنامه، بیش‌ازپیش قوت گرفت.

کارشناس پروژه ویکی حسین (علیه‌السلام) در تشریح روند پیشرفت کار اظهار داشت: در حال حاضر در حال رصد و شناسایی مترجمان متبحر هستیم تا کار ترجمه مداخل تکمیل‌شده از انگلیسی به فرانسه صورت گیرد و بعد از طی شدن این مرحله، فعالیت نسخه زبان فرانسه سایت به‌زودی آغاز خواهد شد.

برای مشاهده و بهره‌مندی از محتواهای متنوع دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) می‌توانید به وب‌سایت ویکی حسین (علیه‌السلام) با نشانی اینترنتی www.wikihussain.com مراجعه نمایید.