به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، در واکنش به سیاست اخیر طالبان در افغانستان مبنی بر ممنوعیت حق کار و تحصیل برای زنان و دختران افغان، آکادمی زیتون پویش «دختران همسایه» را با هدف ارائه خدمات آموزشی رایگان به همنوعان خود راه‌اندازی نموده است.

در قالب این پویش، زنان و دختران افغان علاقه‌مند می‌توانند به صورت کاملاً رایگان در تمامی دوره‌های آفلاین و آنلاین آکادمی ثبت‌نام نمایند و از مباحث آموزشی و مهارتی این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

طرح دختران همسایه از ابتدای دی‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان سال 1401 همچنان مهیای پذیرش علاقه‌مندان از کشور دوست و همسایه؛ افغانستان خواهد بود.

بر اساس اعلام مدیر آکادمی زیتون، این پویش از همان روز نخست با استقبال و واکنش قابل‌توجه مخاطبان مبنی بر قدردانی از این ابتکار و حس نوع‌دوستی مواجه شد.

به گفته «یاسمن باروتیان» طی روزهای گذشته بیش از 20 نفر جهت ثبت‌نام در دوره‌های مختلف به‌ویژه دوره نویسندگی و فتوشاپ اعلام حضور کرده‌اند که در حال حاضر دوره آفلاین فتوشاپ برای نخستین گروه از هنرجویان در حال برگزاری است.

مدیر آکادمی زیتون با اعلام صفحه اختصاصی آکادمی در شبکه اینستاگرام به نشانی zeitoonacademy@ به عنوان راه ارتباطی ثبت‌نام در این دوره‌ها از کاربران، مخاطبان و همراهان خود در انتشار حداکثری این پست و کمک به تقویت بنیه علمی و مهارتی زنان در گوشه‌ای دیگر از جهان قدردانی کرد.