مثل هر دانشنامه دیگری، ویکی حسین هم با اهدافی شروع به کار کرده است. اهدافی که بعضی از آن‏ها در کوتاه مدت و برخی دیگر در بلندمدت به سرانجام خواهد رسید. آرمان ویکی حسین معرفی نهضت حسینی به مخاطبان جهانی است.

 

منبعی کامل:

یکی از اهداف دانشنامه تخصصی امام حسین(علیه‌السلام) ایجاد منبعی کامل، جامع و مستند در موضوعات مربوط به اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) است. امروز عصر ارتباطات است و بسیاری از پژوهشگران و جویندگان حقیقت، در موتورهای جست‎وجو به دنبال جواب سوالات خود هستند؛ بنابراین علاقه به آگاهی از امام حسین(علیه‌السلام) و فرهنگ حسینی عجیب نیست. پیدا کردن منبعی معتبر و مستند در بین هزاران هزار منبع برای جست‎وجوگران سخت است. منبعی که هم برای شیعیان و هم برای دیگر مذاهب  مناسب باشد.

 

ترویج فرهنگ مستندگویی:

مطالب زیادی درباره امام حسین(علیه‌السلام) و فرهنگ حسینی وجود دارد. مطالبی که بعضاً برخی از آن‎ها ساخته و پرداخته ذهن بشری هستند! ویکی حسین سعی دارد تا در راستای باورهای دینی و مذهبی، فرهنگ مستندگویی را ترویج دهد و از نشر مطالب ناصحیح و غیرمستند، درباره امام حسین(علیه‌السلام) در بین شیعیان جلوگیری کند.

 

گستردگی:

آرمان ویکی حسین این است که به دانشنامه‏‌ای جامع و کامل در موضوع امام حسین(علیه‌السلام) تبدیل شود. منبعی جامع که به بیان مستند ابعاد مختلف زندگی سالار شهیدان می‎پردازد تا در فضای مجازی، خلا محتوایی که درباره آن حضرت وجود دارد را تاحدودی از بین ببرد. دانشنامه‏‌ای که مخاطبان از سراسر جهان و با زبان‎های مختلف بتوانند از محتوای آن استفاده کنند.