به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، کارگاه‌های «بیهقی خوانی» یکی از دورهمی های «یاسین حجازی» با علاقه‌مندان به ادبیات فاخر پارسی است که به میزبانی مدرسه ادبیات آکادمی زیتون شکل گرفت.

خوشبختانه این کارگاه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و اکنون شاهد برگزاری هفتمین دوره از این مجموعه کارگاه هستیم.

شاید آنچه باعث شد تاریخ بیهقی از کنج کتابخانه‌ها به میان جمع جوانان و علاقه‌مندان زبان و ادب فارسی بیاید، اعتقاد حجازی به زنده و معاصر بودن این اثر بعد از گذشت هزار سال از خلق آن است. متنی که فراتر از یک اثر ادبی یا تاریخی، متنی دراماتیک است.

همین اعتقاد این مولف و نمایشنامه‌نویس، حالا قرار است مبنای برگزاری دو نشست با عنوان «بیهقی پلاس» شود و تاریخ بیهقی را به آثار برجسته و البته تاریخی- دراماتیک جهان گره بزند.

نشست «بیهقی + هیچکاک» با محوریت پرداخت دراماتیک امر واقع، عنوان نشستی است که جمعه پنجم اسفندماه از ساعت 9:30 الی 14 در آکادمی زیتون برگزار می‌شود.

یاسین حجازی همچنین جمعه دوازدهم اسفندماه هم در کارگاه یک‌روزه‌ای با عنوان «بیهقی + کارور» داستانی از «ریموند کاروِر» نمایشنامه‌نویس آمریکایی را در کنار فصلی از تاریخ بیهقی بازخوانی می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این دو کارگاه علاوه بر مراجعه به وب‌سایت آکادمی زیتون به نشانی www.zeitoonacademy.com می‌توانند از طریق تماس با شماره 09909718663 و یا پیام‌رسان «واتس‌آپ»، «تلگرام» و «بله» اقدام به ثبت‌نام نمایند.