به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، «ویکی حسین» نخستین دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) همزمان با ایام میلاد آن امام همام، فعالیت رسمی خود را به زبان فرانسه آغاز کرد.

رصد کمبود محتوای علمی و مستند در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه معارف حسینی از یک‌سو و لزوم رفع شبهات و پاسخ‌گویی به جستجوهای میلیون‌ها جستجوگر از سوی دیگر سنگ‌ بنای پروژه‌ای بود که موسسه زیتون آن را به نام ویکی حسین (علیه‌السلام) ثبت و راه‌اندازی نمود و اکنون بعد از گذشت نزدیک به هفت سال از آغاز فعالیت این پروژه و تولید و انتشار حدود 5000 مدخل در موضوعات مختلف و متنوع به دو زبان فارسی و انگلیسی، برگ دیگری به صفحات این دانشنامه افزوده شده و نسخه فرانسوی‌زبان ویکی حسین (علیه‌السلام) کار خود را آغاز کرده است.

راه‌اندازی نسخه جدید این دانشنامه با همراهی و کمک صدها نفر از دوستداران نشر معارف حسینی در جهان به ثمر رسیده و اکنون در نخستین گام بیش از 30 مدخل با موضوع امام حسین (علیه‌السلام)، آب، ذوالجناح و ... در صفحه زبان فرانسه ویکی حسین (علیه‌السلام) قابل استفاده برای کاربران فرانسوی‌زبان است.

یقینا فرایند رسیدن صفحه زبان فرانسه این دانشنامه به چشم‌انداز نهایی از لحاظ کمی و کیفی، تقویت محتوای موجود و نیز تولید و ترجمه داده‌های جدید بر پایه منابع مستند و دست‌اول، نیازمند تلاش جمعی و طی شدن بازه زمانی است و مجریان ویکی حسین (علیه‌السلام) در این راستا ضمن ارج نهادن به تلاش‌های «یلدا امرایی» بانوی تازه‌‌مسلمان فرانسوی جهت ترجمه داده‌های موجود، از کمک‌های مادی و معنوی عموم علاقه‌مندان به نشر نام و سیره حسینی در سراسر جهان استقبال می‌کنند.

صفحه جدید دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) به زبان فرانسه را می‌توانید در نشانی اینترنتی www.fr.wikihussain.com مشاهده نمایید.