روابط عمومی موسسه زیتون: از جمله مزیت‌های دانشنامه‌های الکترونیکی؛ قابلیت دسترسی همگانی به محتوای آن‌هاست. مزیتی که امروز دانشنامه‌ای تخصصی مثل ویکی حسین (علیه‌السلام) را در کانون توجه کاربران از کشورهای مختلف جهان قرار داده است.

مروری بر صفحات مختلف این دانشنامه به وضوح نمایانگر رشد کمی و کیفی محتوای تولید شده در قالب رده‌ها و مداخل مختلف از جمله اشخاص، اماکن، اثر برگزیده، مناسک و آئین‌ها و بسیاری موضوعات دیگر است که در کنار هم تصویر صحیح و علمی از زوایای مختلف شخصیت حسین بن علی (علیه‌السلام) و آنچه به عنوان بی‌نظیرترین حادثه بشری در تاریخ رقم زد را به کاربران ارائه می‌دهد.

خوشبختانه امروز دایره کاربرانی که از میان صفحات مختلف مجازی، نشانگر خود را روی نام ویکی حسین قرار داده‌اند، از مرز فارسی‌زبانان فراتر رفته و به وسعت عموم جستجوگران حقیقتی به نام حسین بن علی (علیه‌السلام) در گوشه و کنار دنیا گسترش یافته است.

کارشناس دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) ضمن ارائه آمار مستند از میزان مراجعه به این دانشنامه طی سال جاری اظهار داشت: فعالیت محتوایی ویکی حسین در بازه زمانی فروردین‌ماه تا اسفندماه سال 1401 با رشد کمی قابل‌توجهی به لحاظ مراجعه کاربران مواجه بوده است.

به گفته «حدیثه راهدار بیک» در بخش انگلیسی‌زبان دانشنامه به نشانی www.en.wikihussain.com تاکنون 554 محتوا در مداخل مختلف منتشر شده است که این مطالب طی سال جاری با رشدی برابر 84/ 64، تعداد 2556 بار جستجو شده که علاوه بر کاربران حقیقی، 556 کاربر به‌واسطه پیوند به مطالب، وارد این دانشنامه شده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت: این رشد مشمول میزان زمان حضور کاربران در سایت نیز شده و حدود 20/28 درصد افزایش یافته است.

نسخه زبان فارسی دانشنامه به نشانی اینترنتی www.fa.wikihussain.com نیز با محتوایی بالغ بر 3000 مدخل مختلف به طور میانگین مورد مراجعه بیش از 263 هزار کاربر بوده است که تعداد 26851 نفر از طریق لینک به سایت وارد شده‌اند و این تعداد بازدید حکایت از رشد 83/8 دارد.

کارشناسان دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) با احترام به اعتماد کاربران از ایران و جهان، تولید محتوای مستند و دقیق که جای آن‌ها در این دانشنامه و فراتر از آن در دنیای مجازی خالی است را اولویت کار خود قرار داده و ذیل عنایات حضرت حسین (علیه‌السلام) تا رسیدن به آرمان اصلی خود یعنی جهانی‌سازی نام و سیره حسینی تلاش خود را ادامه خواهند داد.