روابط عمومی موسسه زیتون: هرچند از حادثه عاشورا بسیار گفته و شنیده شده اما عظمت این واقعه آن‌گونه است که با وجود گذشت هزاران سال از وقوع آن همچنان تازه و شنیدنش به هر زبان و بیانی حزن‌آور و البته عبرت‌آموز است. به قول «یاسین حجازی» مدرس کارگاه نیوفلدر؛ «حسین بن علی (علیه‌السلام) یک مکرر همیشگی است که همیشه تازه است و من احساس کردم می‌توانم به ساحت این آدم نزدیک شوم.»

مجموعه پادکست «نیوفلدر» حاصل این احساس نزدیکی و اثر قابل‌تحسین حجازی است که از زاویه نگاه جدیدی به اتفاق روز عاشورا پرداخته و تلاش دارد با روایتی مخاطب پسند، آنچه را که منجر به وقوع بی‌نظیرترین واقعه تاریخ بشری شد را با مدد گرفتن از واژه‌ها و دیالوگ‌ها برای مخاطب خود تداعی کند.

خالق نیوفلدر حالا مدرس کارگاهی است که هنرجویانش خیلی زود راه خلق اثر را فراگرفته و با گذشت پنج دوره از برگزاری این کارگاه، شاهد انتشار اپیزود دیگری از این مجموعه پادکست به قلم هنرجوی دوره پنجم کارگاه نیوفلدر هستیم.

«تروجان دستار به سر» عنوان اپیزود 31 پادکست نیوفلدر است که به عنوان تازه‌ترین خروجی کارگاه نوشتن پادکست از مجموعه دوره‌های آموزشی آکادمی زیتون، فروردین‌ماه سال جاری با ایده اولیه «دلارام ناهید»، متن «عارفه حفگو» و بازنویسی یاسین حجازی مراحل نهایی خود را طی کرد و منتشر شد.

ماجرا از ورود موذیانه بدافزاری به جعبه پست الکترونیک شهروندان ابرشهر «نیویورک» شروع می‌شود و راوی با روایت این نفوذ، مخاطب خود را از عصر جدید و سال 2000 میلادی به قرن ها پیش حوالی سال 60 هجری می‌برد و از شهری به نام «کوفه» در سرزمین عراق می‌گوید که مردمانش قرار بوده میزبان حسین بن علی (علیه‌السلام) باشند اما قضیه جور دیگری رقم خورده است. مردی دستار به سر به نام «عبیداله بن زیاد»، ردای علویان به تن کرده و با ظاهری فریبنده سوار بر اسب «تروا»، خود را منتسب به خاندان رسول خدا معرفی کرده و وارد شهر شده است. شرح کامل این پادکست را می توانید با روایت یاسین حجازی در «اپل پادکست» و «Castbox» بشنوید.

لازم به یادآوری است که ششمین دوره کارگاه نوشتن پادکست از روز شنبه 9 اردیبهشت‌ماه با حضور هنرجویان جوان و ماجراجو آغاز خواهد شد و علاقه‌مندانی که سودای نوشتن پادکست را در سر دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت اختصاصی آکادمی زیتون به نشانی www.zeitoonacademy.com صفحه آکادمی زیتون در شبکه اینستاگرام به نشانی zeitoonacademy@ و یا از طریق پیام‌رسان «واتس‌آپ»، «تلگرام» و «بله» ضمن کسب اطلاع از نحوه برگزاری کارگاه اقدام به ثبت‌نام و با رزرو دوره‌های بعدی کارگاه نمایند.