به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، یکی از اهداف برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی که مدارس چهارگانه آکادمی زیتون، مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد؛ توانمندسازی هنرجویان تا رسیدن به خلق آثار هنری و به دنبال آن کسب درآمد است که این مهم با بهره‌گیری از اساتید باتجربه و تشکیل کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کاملاً حرفه‌ای متناسب با استانداردهای روز است.

بر همین اساس مدرسه هنر و ادبیات آکادمی زیتون که پیش‌ازاین کارگاه‌های هنری مختلفی را برگزار نموده و جمع زیادی از هنرجویان را راهی بازار کار نموده است، اکنون قصد دارد کارگاه «مکرامری مقدماتی» یا همان «مکرومه‌بافی مدرن» را زیر نظر «مریم فیلا» بانوی هنرمند و کارآفرین برگزار نماید.

مکرومه‌بافی ازجمله هنرهای پرطرفداری است که سابقه طولانی در تاریخ صنایع‌دستی ایران دارد و طی سالیان اخیر با افزایش طرفداران محصولات طبیعی، تعداد علاقه‌مندان به این هنر هم افزایش پیدا کرده است. «مکرامری» در واقع تلفیق دو اسم مکرمه و ماری است و در این اثر هنری، هنرمند با گره زدن طناب یا بندهای مخصوص دور یک چهارچوب به ساخت اکسسوری‌های متنوع می‌پردازد.

همه علاقه‌مندان به صنایع‌دستی و هنرجویانی که خواهان استفاده از دست سازه‌های خود در منزل و محیط اطرافشان هستند و البته می‌خواهند در کنار لذت هنری، به نوعی کسب‌وکار پر درآمدی هم داشته باشند، می‌توانند شانس خود را با حضور در این کارگاه دوروزه امتحان کنند.

روز اول کارگاه به آشنایی با انواع نخ، آموزش انواع گره‌های اولیه، ترکیب انواع گره، بافت یک دیوارکوب شامل انواع گره‌ها و آویز گلدان دیواری، آموزش برگ و نکات مختلف آن و آموزش متراژ نخ‌ها در بافت‌های مختلف اختصاص دارد و در روز دوم کارگاه، هنرجویان با اجرای یک مدل کوسن و دوخت آن به کوسن، اجرای صندل و دوخت آن به صندل و نکات اجرای انواع محصولات مختلف آشنا خواهند شد. ضمن اینکه قرار است هنرجویان در پایان این کارگاه دوروزه از مشاوره تخصصی و تجربه بانوی هنرمندی که خود مسیر آموزش تا کارآفرینی را طی کرده بهره‌مند شوند.

ابزار و اقلام موردنیاز برای حضور در کارگاه تنها یک عدد قیچی و یک عدد برس یا شانه است و سایر ابزارها و وسایل مورداستفاده در قالب یک بسته در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد.

آموزش صفر تا صد هنر مکرومه‌بافی به نحوی که هنرجو بعد از گذراندن این دوره دیگر نیازی به آموزش نداشته باشد، از جذابیت این کارگاه دوروزه است که در کنار مزایایی همچون پشتیبانی نامحدود آکادمی زیتون از هنرجویان در گروه‌های آموزشی، امکان استفاده از فایل‌های ویدیویی آموزشی و همچنین پشتیبانی یک‌ماهه استاد از هنرجویان، از این کارگاه دوروزه، فرصتی مغتنم برای توانمندی در خلق آثار هنری فراهم نموده است.

اگر علاقه‌مند به ثبت‌نام و شرکت در این کارگاه دوروزه هستید می‌توانید علاوه بر مراجعه به وب‌سایت اختصاصی آکادمی زیتون به نشانی www.zeitoonacademy.com از طریق صفحه اینستاگرام zeitoonacademy@ و همچنین پیام‌رسان «واتس آپ» و «بله» با کارشناسان آکادمی زیتون در تماس باشید.