روابط عمومی موسسه زیتون: یکی از ویژگی‌های کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) موسسه زیتون؛ امکان دسترسی به کتب مرتبط با حوزه معارف حسینی با در نظر گرفتن رده‌های مختلف سنی است.

این کتابخانه اکنون بالغ بر ده هزار عنوان سند مرتبط با امام حسین (علیه‌السلام) شامل کتاب، مقاله، مجلات تخصصی، لوح فشرده و ... به سه زبان‌ فارسی، انگلیسی و عربی را در دسترس مخاطبان و کاربران ایرانی و غیر ایرانی قرار داده و نکته حائز اهمیت اینکه در میان منابع علمی مکتوب و دیجیتال خود، جایی نیز برای آثار عاشورایی حوزه ادبیات کودک و نوجوان باز کرده است.

کتاب «قصه‌های کربلا» نوشته «مجید ملامحمدی» حاوی داستان‌های کوتاه از واقعه کربلا، «اسیر کوچک» اثر مشترک «افشین علا» و «مریم صباغ زاده ایرانی» از شاعران خوش‌قریحه آئینی و کتاب «بانوی قصه من» روایتی داستانی از زندگی حضرت زینب (سلام الله علیها). به قلم «مژگان شیخی» ازجمله آثاری است که با محوریت ادبیات داستانی کودک و نوجوان در دسترس مخاطبان به‌ویژه این گروه سنی از خوانندگان قرار داده شده است.

18 تیرماه، روز «ادبیات کودک و نوجوان» فرصت خوبی است تا با گشت‌وگذاری در قفسه‌های کوچک و بزرگ کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) ذائقه کودکان و نوجوانان خود را با کتب عاشورایی بیشتر آشنا کنیم.