روابط عمومی موسسه زیتون: در روزهای منتهی به اربعین حسینی، تب‌وتاب سفر به عتبات عالیات و شرکت در این منسک آئینی را در گوشه و کنار جهان و میان مسلمانان جهان می‌توان دید. شیعیان ایران نیز به عنوان دومین ملت پر تعداد زائر بعد از کشور میزبان، حضوری پر شور در این میعادگاه آزادگان جهان دارند و به هر طریق تلاش می‌کنند خود را به قافله عزاداران حسینی و راهپیمایان مسیر نجف تا کربلا برسانند.

علیرغم جمعیت میلیونی که هرساله راهی کربلای معلی می‌شوند، هزاران زائر دیگری نیز هستند که به‌واسطه مشکلات مالی از شرکت در این مراسم محروم مانده‌اند و همچنان حسرت زیارت به دل دارند.

صندوق قرض‌الحسنه زیارت به عنوان یکی از پروژه‌های مهم موسسه زیتون از آبان ماه سال 1395 سنگ بنای خیری ماندگار را بنا نهاد و آن چیزی نبود مگر اعطای وام و تسهیلات قرض‌الحسنه به تمامی آرزومندانی که اشتیاق سفر به کربلا دارند.

از ابتدای کار این پروژه تاکنون و در آستانه هفتمین سال فعالیت صندوق قرض‌الحسنه زیارت، خوشبختانه بیش از 600 زائر از محل سپرده‌های حامیان صندوق، مسافر عتبات عالیات شده‌اند و البته هنوز صدها کربلا نرفته دیگر در انتظار دریافت وام و توفیق این سفر معنوی هستند که تحقق این آرزو بدون شک با افزایش میزان سپرده صندوق دور از انتظار نخواهد بود.

بر همین اساس بانیان صندوق زیارت از تمامی خیران و افرادی که خود امکان سفر به عتبات عالیات را ندارند اما توان مشارکت در تامین سپرده صندوق و فراهم نمودن امکان سفر دیگر زائران را دارند، دعوت به مشارکت در این خیر ماندگار نموده است.

سپرده‌گذاری این صندوق در سه قالب مدت‌دار (بازپرداخت بر اساس زمان مشخص ‏شده توسط سپرده‌گذار)، عندالمطالبه (بازپرداخت بر اساس تقاضای سپرده‌گذار) و بلاعوض (واگذاری دائمی مبلغ به صندوق) صورت می‌گیرد و کلیه سپرده‌گذاران می‌توانند با توجه به توان مالی خود، هر میزان مبلغ را نزد صندوق به امانت ‌گذارند و از برکات مادی و معنوی این معامله معنوی بهره‌مند گردند.

شماره کارت 5022297000064076 و همچنین شماره‌حساب 3728100135046172 بانک پاسارگاد به نام موسسه زیتون مسیرهایی است که سپرده‌گذاران می‌توانند سپرده‌های خود را واریز نمایند. نکته قابل توجه اینکه صندوق زیارت کاملاً قرض‌الحسنه است و هیچ‌گونه آورده مالی از واگذاری وام یا نگهداری سپرده‌ها از حساب‌های بانکی دریافت نخواهد کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اختصاصی صندوق قرض‌الحسنه زیارت به نشانی www.ziaratfund.com و همچنین صفحه اختصاصی صندوق زیارت در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی ziaratfund@ از نحوه مشارکت در سپرده‌گذاری صندوق، گزارش آماری از میزان سپرده‌گذاری صورت گرفته تاکنون و نیز سایر فعالیت‌های این صندوق اطلاعات بیشتری را کسب نمایند.