روابط عمومی موسسه زیتون: نهم مردادماه سال 1402 پایانی شد بر قریب به ده سال حضور و فعالیت موسسه زیتون در ساختمانی واقع در انتهای بن‌بست صفایی، درست همان جایی که با آرامش حوض آبی‌رنگش، طراوت درختان سرسبزش ، صفای آمدوشد پرندگان روی بامش و مهم‌تر از همه جمع صمیمی و باانگیزه کارکنانش تحت لوای نام بلند حسین بن علی (علیه‌السلام)، مامنی شده بود برای همه؛ هر آن کسی که از خیابان نزدیک و دور تهران و حتی شهرها و شهرستان‌های دور و نزدیک، در جستجوی دانستن بودند، دانستنی توام با آرامش و امنیت...

حالا قرار بود همان ساختمان اما زیباتر از قبل به صاحب‌خانه تحویل داده شود و با کوله باری از خاطره و تجربه حرکت به سوی آینده آغاز شود.

مدیر اجرایی موسسه زیتون حالا از همان آینده خبر داده است که خیلی زود و تنها بعد از دو ماه و اندی تلاش بی‌وقفه، محقق شد.

«یاسمن باروتیان» در تشریح فرایند مکان‌یابی جهت استقرار مجدد فعالیت‌های موسسه چنین گفت که تمام این روزها را کوچه به کوچه و خیابان به خیابان رفتیم و جستجو کردیم تا بتوانیم به موقعیت مکانی متناسب با معبارها و شرایط مالی و کاری موسسه دست پیدا کنیم.

وی اشاره مختصری هم به معیارهای مدنظر جهت انتخاب فضای جدید موسسه زیتون داشت و ادامه داد: مستقل بودن ملک ضمن دارا بودن شرایط دسترسی مناسب، موقعیت مکانی و فضای بصری مشابه حال و هوای فضای قبلی موسسه و برخوردار بودن از همان روحیه طراوت و آرامش ازجمله مواردی بود که در فرایند جستجوی فضا تاکید ویژه‌ای بر آن داشتیم.

قرار داشتن در محدوده مکان قبلی موسسه جهت سهولت دسترسی هنرجویان، مخاطبان و همراهان از دیگر معیارهایی بود که مدیر آکادمی زیتون از آن یاد کرد و ادامه داد: علاوه بر این موارد تمام تلاش‌مان را هم بر این مهم نهادیم که اجاره‌بهای مکان جدید موسسه، متناسب با بودجه و دارایی فعلی باشد و این امکان را برای ما میسر سازد که بتوانیم فعال‌تر از قبل اجرای خدمات برنامه‌ریزی‌شده را با قیمت مناسب در آکادمی و سایر بخش‌ها ادامه دهیم.

باروتیان ضمن ابراز قدردانی از همراهی اعضای خانواده موسسه زیتون و نیز مخاطبان موسسه که چه به لحاظ کار اجرایی و چه با ارسال پیام‌های انگیزشی، طی این فرایند دو ماهه به بهترین شکل روحیه مضاعف را به مسئولان موسسه تزریق کردند، اظهار داشت: پروسه مکان‌یابی موسسه، نه برآیند یک کار فردی که باهمت جمعی اعضای خانواده زیتون صورت گرفت و پس از گذشت دو ماه و اندی، حالا موسسه زیتون دوباره صاحب‌ خانه جدید خود شده است و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد فراهم شدن فضای فیزیکی جهت استقرار و فعالیت مجدد کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) هم باشیم.

مدیر اجرایی موسسه زیتون با اعلام آغاز فاز جدید فعالیت موسسه زیتون از نیمه دوم آبان ماه این نوید را هم به همه مخاطبان و همراهان موسسه داد که بهره‌برداری از خانه جدید موسسه زیتون با افزودن برنامه‌ها و بخش‌های جدید همراه خواهد بود و همان‌طور که طی دو ماه اخیر برنامه‌های بخش‌های موسسه اعم از آکادمی و دیگر پروژه‌ها بدون وقفه در حال انجام بود، پس‌ از این نیز با انگیزه مضاعف و تلاشی بیش‌ازپیش جهت بروزرسانی برنامه‌ها و پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های خود با محوریت معارف حسینی تلاش خواهیم کرد.

خاطرنشان می‌سازد کادر اجرایی موسسه زیتون از این پس در فضای جدید موسسه به نشانی «خیابان دولت، خیابان نعمتی، خیابان کیقباد، بن‌بست طناز، شماره یک» پذیرای عموم همراهان و مخاطبان خود خواهند بود.