به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، چندی پیش «کانون فرهنگی – تبلیغی زیتون» به عنوان موسسه فرهنگی فعال منطقه سه شهرداری تهران معرفی شد که موفقیت بزرگی برای مجریان، کارکنان، همراهان و مخاطبان و به طور کلی خانواده زیتون به شمار می‌آید.

اما تبدیل شدن موسسه‌ای مردم‌نهاد و مستقل از وابستگی به نهادها و مراکز دولتی و غیردولتی به موسسه فرهنگی برتر منطقه، بدون شک مرهون عملی ساختن پروژه‌ها و برنامه‌های متعدد و متنوع در چارچوب فعالیت‌های هدفمند و شناسنامه‌دار است که البته نقطه ثقل و اعتبار بخش تمام این فعالیت‌ها، قرار داشتن ترویج معارف و سیره حضرت حسین بن علی (علیه‌السلام) به عنوان محور اصلی فعالیت‌های موسسه زیتون است.

فعالیت‌هایی ازجمله راه‌اندازی وب‌سایت تخصصی «کرب و بلا» به عنوان وب‌سایت تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) با بیش از 84000 محتوای تولیدشده اعم از خبر، مقاله، مصاحبه، عکس و ...، کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) با دارا بودن بیش از 3000 منبع علمی به زبان فارسی و نزدیک به 2000 منبع لاتین و دانشنامه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) حاوی 3100 مقاله فارسی و 510 مقاله انگلیسی، بخشی از پروژه‌هایی است که با هدف شناسایی آگاهانه و دائر بر منابع موثق علمی سیره و معارف حسینی صورت گرفته است.

وب‌سایت «شیعاتنت» از دیگر پروژه‌های فعال موسسه زیتون است که در سال 1400 با هدف ایجاد شبکه جهانی برای شیعیان راه‌اندازی شد. نکته قابل توجه اینکه طی همین زمان کوتاه، این مجله اینترنتی با بارگذاری و انتشار نزدیک به 100 عنوان مقاله و معرفی بیش از 1000 مرکز شیعی در جهان، به دائره‌المعارف قابل اعتنا و معتبری برای شیعیان سراسر جهان تبدیل شده است.

در کنار فعالیت ثمربخش «صندوق قرض الحسنه زیارت»، آنچه طی ماه‌ها و شاید چند سال اخیر آورده قابل‌توجهی برای موسسه زیتون داشته، آکادمی زیتون است که با برگزاری متوسط 20 کلاس و دوره آموزشی در طول هفته، بیش از 4000 دانش‌پذیر فارغ‌التحصیل و نیز ارائه خروجی‌های عملی دانش‌پذیران در قالب کتاب، پادکست و ... عملکرد موفقی را به همراه داشته است.

مجموع این پروژه‌های متنوع از حیث جنس و مخاطب و متمرکز از حیث محور فعالیت در کارنامه 28 ساله فعالیت موسسه زیتون، زمینه‌ساز تبدیل این موسسه به یک مرکز فرهنگی فعال در شمال تهران و معطوف شدن توجه بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی به خود شد.

به نحوی که طی دو هفته پایانی آذرماه سال جاری، مجموعه جلسات متعددی با هدف معارفه و تبیین عملکرد کانون فرهنگی تبلیغی زیتون به درخواست نهادها و مراکز مختلف صورت گرفت که برگزاری جلسه با وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه سه شهرداری تهران ازجمله این نشست‌ها است.

همچنین جلساتی با حضور «حجت‌الاسلام اشرفی درویشی» معاون آموزشی و پژوهشی «بنیاد بین‌المللی عاشورا»، «مشاور فرهنگی و اجتماعی» شهرداری منطقه سه و همچنین نشستی با «احسان آقاجانی» مشاور فرمانداری شمیرانات در حوزه گردشگری، پیرامون آشنایی بیشتر با فعالیت‌های موسسه و البته تعریف زمینه همکاری مشترک به میزبانی موسسه زیتون برگزار شد.

آنچه مسلم است اینکه مجموع این نشست‌های تعاملی و برگزاری جلساتی از این دست با حضور چهره‌های فعال و نمایندگان مراکز راهبردی می‌تواند در پیشرفت کمی و کیفی فعالیت‌های موسسه زیتون نقشی قابل توجه داشته باشد.