روابط عمومی موسسه زیتون، در آستانه فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، برخی عناوین کتب عاشورایی با محوریت معرفی شخصیت و سیره امام حسین (علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت در قالب بسته پیشنهادی کتاب‌های عاشورایی ویژه اعیاد شعبانیه معرفی شده است.

«حسین از زبان حسین»؛ شرح زندگی و زمانه سیدالشهدا (علیه‌السلام) از زبان ایشان، یکی از این کتاب‌ها است که نویسنده در این اثر تلاش کرده سیر زندگانی امام حسین (علیه‌السلام) از دوران تولد تا شهادت و حوادث بعد از واقعه کربلا را از زبان خود حضرت در قالب فصول هشتگانه روایت کند.

کتاب «کتاب پرتوی از مکتب عاشورا» نوشته «محمدحسن حائری یزدی»، دیگر عنوان معرفی شده در این بسته پیشنهادی است. بیان حوادث واقعه عاشورا با قلمی روان و بدون پیچیدگی روایت‌های تاریخی از ویژگی‌های این کتاب است.

یکی دیگر از کتاب‌های حوزه معارف حسینی که نسبتی نزدیک‌تر با ذائقه خواننده جوان امروز دارد؛ کتاب «قصه کربلا»؛ نگاه مینی‌مالیستی به واقعه عاشورا است که «مهدی قزلی» مستند نگار و خالق این اثر پژوهشی، ایجاز را محوریت کار خود قرار داده و بر این اساس مخاطب می‌تواند در کمترین زمان ممکن، بیشترین بهره‌های حسی و تاریخی را دریافت کند.

اما آنچه همیشه برای پژوهشگران مورد توجه و قابل تامل بوده؛ نوع پرداختن به شخصیت حضرت حسین بن علی (علیه‌السلام) از منظر اندیشمندان جهان به‌ویژه غیرمسلمانان بوده است. نکته‌ای که محور کتاب «حسین (ع)؛ مروری بر اندیشه‌های حسینی اندیشمندان جهان» قرار گرفته و در صفحات این کتاب، دیدگاه بیش از 70 اندیشمند مطرح مسلمان و غیرمسلمان در خصوص نواده آخرین پیامبر خدا توسط «محمدرضا حکیمی» گردآوری و در دسترس مخاطبان قرا گرفته است.

کتاب «فرزندان امام حسین (ع)؛ به روایت مورخین و پژوهشگران» اثر «مرضیه محمد زاده» و در کنار آن کتاب «خصائص العباسیه» با محوریت معرفی تفصیلی شخصیت و سیره حضرت عباس (علیه‌السلام) از دیگر مجلداتی است که در بسته پیشنهادی ویژه اعیاد شعبانیه معرفی شده است.

این بسته پیشنهادی تنها عناوینی از میان بیش از 14 هزار عنوان کتاب به زبان فارسی کتابخانه تخصصی امام حسین (علیه‌السلام) است که در دسترس عموم محققان، دانشگاهیان و علاقه‌مندان حوزه معارف حسینی قرار گرفته است.

بسته پیشنهادی ویژه اعیاد شعبانیه و دیگر آثار مکتوب و دیجیتال پیرامون فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را می‌توانید در وب‌سایت رسمی کتابخانه امام حسین (علیه‌السلام) به نشانی اینترنتی www.hussainlib.com دریافت و مطالعه نمایید.