به گزارش روابط عمومی موسسه زیتون، وب‌سایت «کرب و بلا» در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ بهار قران، اقدام به تهیه و بازنشر سلسله مطالبی با محوریت قران از لسان امام حسین (علیه‌السلام) نموده است.

داستان حرکت امام حسین (علیه‌السلام) از مدینه به مکه و بعد از آن کربلا، مملو از رخدادهای درس‌آموز و پیام‌های عبرت‌آموز است و بدون شک یکی از جلوه‌های این حرکت تاریخی؛ استناد سیدالشهدا (علیه‌السلام) به آیات قرآن برای روشنگری و تبیین حقانیت این قیام در موقعیت‌های مختلف است.

تحریریه کرب و بلا مجموعه آیاتی که آن حضرت در مسیر حرکت از مکه تا کربلا قرائت کردند را در قالب مجموعه مطالبی با عنوان «با قران در مسیر امام حسین (علیه‌السلام)» جمع‌آوری و منتشر نموده است.

نخستین آیه‌ای که ذیل این مجموعه آیات معرفی شده؛ آیه 33 سوره مبارکه احزاب است. امام این آیه یک روز قبل از حرکت از مدینه و زمانی قرائت کردند که «مروان» به عنوان نماینده یزید مامور بیعت گرفتن از امام برای یزید بود، در گذرگاهی با امام روبرو شد و از ایشان خواست تسلیم بیعت یزید شود.

امام در پاسخ فرمودند: اگر امت اسلام گرفتار حاکم فاسقی چون یزید شود، باید فاتحه اسلام را خواند. مرا به بیعت با یزید دعوت می‌کنی، در حالی که می‌دانی او شخصی فاسق است. مروان خشمگین شد و به امام گفت: چاره‌ای جز بیعت نداری. در این هنگام امام حسین (علیه‌السلام) فرمودند: وای بر تو که فرد پلیدی هستی در حالی که ما خاندان عصمت هستیم و سپس آیه 33 سوره احزاب را قرائت کردند: «اِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرا»

آیه 22 سوره مبارکه قصص آیه دیگری است که سیدالشهدا (علیه‌السلام) هنگام ورود به شهر مدینه تلاوت کردند «وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاَ مَدْیَنَ قَالَ عَسَیٰ رَبّی اَنْ یَهْدیَنِی سَوَاَ السَّبیلِ» و سپس وارد شهر شدند.

تاکنون بیش از ده آیه به تفصیل معرفی شده و این سلسله مطالب تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند مجموعه مطالب با قران در مسیر امام حسین (علیه‌السلام) را در صفحه تاریخ وب‌سایت کرب و بلا به نشانی www.karbobala.com دریافت و مطالعه کنند.