مدیر و برخی از نمایندگان موسسه زیتون صبح امروز به دیدار آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی از مراجع عظام تقلید رفتند.

 

در این دیدار گزارشی از مجموعه فعالیت‌های موسسه زیتون از ابتدا تا کنون و نیز پروژه‌های در دست اجرای این موسسه توسط «سید علی باروتیان» مدیر موسسه ارائه شد.

 

وی با اشاره به اینکه موسسه زیتون هویت خود را بر مبنای معرفی تشیع از بستر قدرتمندی به نام امام حسین(علیه‌السلام) بنا نهاده است فعالیت علمی-پژوهشی، رسانه‌ای-تبلیغی و اجتماعی را به عنوان سه حوزه اصلی فعالیت‌های این موسسه با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، تحصیلکرده و آگاه به مسائل روز در کشورهای مختلف برشمرد.

 

 

آیت‌الله علوی بروجردی پس از استماع این گزارش، سخنان کوتاهی را پیرامون اهمیت خدمت به سیدالشهدا(علیه‌السلام) ایراد کردند.

 

ایشان از فضای مجازی به عنوان یک فرصت طلایی برای آگاهی بخشی در خصوص معارف اسلام به‌خصوص شیعه برشمردند و افزودند: علیرغم آفت‌هایی که ممکن است بر فضای مجازی مترتب باشد؛ اما ظرفیت بالای این فضا امکان جذب مخاطب را در سرتاسر جهان میسر نموده است.

 

حضرت آیت‌الله علوی بروجردی تاثیرگذاری محتوای دیداری و شنیداری نظیر مقالات، کتب دیجیتالی و کلیپ‌های تصویری را در مقایسه با انواع آن در فضای واقعی بیشتر و سازنده‌تر دانسته و افزودند: همین کاربردی بودن است که اهمیت فعالیت در فضای مجازی را بیش از پیش آشکار می‌کند.

 

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به فرمایش گهربار امام رضا(علیه‌السلام) در خصوص اهمیت احیای معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فرمودند: رسالت عمده ما نشر این معارف است اما باید توجه داشت هرگونه فعالیتی در این حوزه در نهایت ذوق و سلیقه و کار علمی و تخصصی صورت گیرد.

 

ایشان با اظهار تاسف از فقر فرهنگی به‌خصوص در کشورهای اروپا و آمریکای لاتین که مقصد مهاجرت بسیاری از مسلمانان و شیعیان طی سالیان گذشته بوده‌اند گفتند: بسیاری از افرادی که به این کشورها مهاجرت کرده‌اند در اثر نبود منابع انسانی و علمی کافی متاسفانه به دیگر ادیان نظیر مسیحیت گرویده‌اند. اکنون این وظیفه بر دوش ماست که با اولویت قرار دادن نسل کنونی مسلمانان برای این افراد برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

 

این مرجع تقلید شیعیان تاکید کردند: هرگونه تلاش و فعالیت برای اسلام تحت نام امام حسین(علیه‌السلام) امکان‌پذیر است و باید با ایمان به اینکه این مسیر، مسیر مبارکی است و هیچ فعالیتی در این مسیر زایل شدنی نیست؛ به‌صورت کاملاً علمی و دقیق در جهت معرفی حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام)، اصحاب و جبهه مخالفان ایشان تلاش کرد.

 

ایشان در پایان سخنانشان فعالیت برای اهل‌بیت(علیهمالسلام) را توفیقی بزرگ از جانب حق‌تعالی دانستند و خطاب به حاضران گفتند: سال‌ها کار کردن شما در حوزه معارف اهل‌بیت و سیدالشهدا(علیهم‌السلام) به معنای انتخاب شدن شماست و باید قدر این توفیق بزرگ را بدانید.

 

 

این دیدار در آستانه محرم‌الحرام و در راستای بهره‌مندی از رهنمودهای معظم له در پیشبرد برنامه‌های فعلی و طرح‌های آتی موسسه زیتون صورت گرفت.